Telegrammet: Ugen i mode
En lønforhøjelse er på bordet, et brand er solgt og flere designsamarbejder ser dagens lys, mens mor og datter pryder forside og dansk model er aktuel i Balmain-kampagneDer er ikke sparet på hverken farverne eller print i den kommende kollektion fra designsamarbejdet mellem H&M og Kenzo. Zebrastriber i rød, turkis og grøn på leggins, bluser og tasker kan fans verden over få fingrene i den 3. november.
G-III Apparel Group måtte af med 650 millioner dollars, da de købte Donna Karan af LVMH. En handel, der har fået LVMHs aktier til at stige. I 2001 købte LVMH brandet for 643 millioner dollars, men planen om at øge salget i primært USA lykkedes ikke, og LVMH har nu besluttet at sælge Donna Karan fra.
Det har været en god uge for Nikes direktør, Mark Parker, da han er blevet belønnet med en årsløn på, hvad der svarer til 320 millioner kroner. Lønforhøjelsen består primært af en aktietildeling.
Danske Louise P. gør blandt andre Kate Moss og Cindy Crawford kunsten efter og poserer sammen med sin datter på forsiden af et modemagasin. De pryder forsiden på dansk ELLEs august-nummer.
Jennifer Lopez er en kvinde med mange titler – sangerinde, skuespiller og tøjdesigner – og nu kan hun tilføje skodesigner til CV’et. Sammen med den italienske skodesigner, Giuseppe Zanotti, skal J.Lo designe en sko- og taskekollektion, der kommer til at hedde Giuseppe for Jennifer Lopez. Kollektionen vil, ifølge designduoen, have en sensuel, sofistikeret og legesyg attitude – præcis som latinoen selv.
Et andet designsamarbejde er opstået mellem Jean Paul Gaultier og den italienske highstreet tøjkæde, OVS S.p.A. Den franske designer skal designe en kollektionen bestående af omkring 60 items til mænd og kvinder, og kollektionen vil gå under titlen Jean Paul Gaultier for OVS. Gualtiers design vil ramme et udvalg af OVS’s omtrent 900 butikker og deres webshop, ovs.it, i midten af november i år.
Det er ikke første gang, at Kanye West figurerer hos det franske modehus, Balmain. Men denne gang lægger han ansigt til Balmains AW’16-kampagne sammen med Joan Small. Senere på ugen kunne i-d.vice.com løfte sløret for, at Kanye West og Joan Small får selskab af blandt andre Josephine Skriver. Kampagnen skildrer flere modeller, hvor tårerne triller ned af kinderne, og blikket er fjernt. Man gisner om, at modellers triste look er et udtryk for den ulykke og afmagt, verden føler omkring alt det vold og had, der bliver skildret i nyhedsmedierne.