Nyt job til Andrea Friis Laursen
Per 1. marts er Andrea Friis Laursen tiltrådt stillingen som Brand Manager hos Fonnesbech.Andrea Friis Laursen er i samarbejde med Celina Fonnesbech ansvarlig for Fonnesbechs kreative retning i tæt samarbejde med designeren Mia Lisa Spon, tidligere Spon Diogo, som har designet mærkets AW16/17 kollektion
”Jeg har længe ønsket, at være mere i berøring med designprocessen. Jeg glæder mig til at arbejde i dybden med de enkelte produkter og blive udfordret i den kreative proces. Derudover forventer jeg at blive klogere på bæredygtige løsninger – der er så mange steder man kan sætte ind, men det er også vigtigt at vælge sine kampe,” fortæller hun.
Andrea har tidligere arbejdet for Designers Remix og Wood Wood, og ser især frem til at dykke dybere ned i designet, og få mere kendskab til bæredygtig produktion, som er en af Fonnesbechs kerneværdier.
”Det er virkelig spændende at være med til at udvikle et nyere brand, hvor man vægter design og bæredygtighed lige højt. Den bæredygtige tankegang og kræsen for det enkelte produkt tiltaler mig – der er intet, der er overladt til tilfældighederne. Samtidig har jeg nemt ved at identificere mig med Fonnesbechs designprofil, som er tidsløst design i høj kvalitet med fokus på detaljen,” siger Andrea og tilføjer:
”Sidst men ikke mindst glæder jeg mig til at se Fonnesbech vokse i Danmark såvel som internationalt og specielt til at se, hvordan forbrugeren tager imod AW16/17 kollektionen.”
Sammen med Noise PR, skal Andrea Friis Laursen være med til skabe større kendskab til brandet og dets værdier i Danmark og øge indsatsen på de internationale fokusmarkeder: Skandinavien, Tyskland og Storbritannien.