Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nyt butikseventyr for Becksöndergaard

Med sin nye pop-up shop i Københavns Lufthavn, prøver Becksöndergaard for første gang kræfter med egen forretning. Det nye butikskoncept er en del af brandets detailstrategi for de kommende år.
Med sin nye pop-up shop i Københavns Lufthavn, prøver Becksöndergaard for første gang kræfter med egen forretning. Det nye butikskoncept er en del af brandets detailstrategi for de kommende år.

Når det danske accessorybrand den 3. marts åbner sin første butik nogensinde i Københavns Lufthavn og fire måneder frem, er det et led i en ny og selvstændig vej.
“Vi er begejstrede for, at vi for første gang i brandets historie har mulighed for at præsentere Becksöndergaard i vores helt eget univers. Vi glæder os meget til at invitere vores kunder indenfor i butikskonceptet,” siger Anna Søndergaard, der sammen med Lis Beck står bag mærket.

Københavns Lufthavn har mere end 120 forskellige butikker, hvor man finder et bredt udvalg af skandinaviske og internationale brands, og i 2015 gik mere end 26 mio. passagerer igennem lufthavnens gange. Så det er ifølge Becksöndergaards CEO, Lars Andreassen, et godt sted at starte og kun begyndelsen for virksomheden:
”Vi har længe arbejdet med vores kollektion med henblik på, at kunne åbne shop-in-shops eller egne butikker, og er rigtige glade for, at både ind- og udland nu kan se vores koncept. Det er helt klart et led i vores detailstrategi, hvor vi skal åbne flere af vores egne butikker, shop-in-shops og pop-ups med Becksöndergaard produkter.”

Becksöndergaard har eksisteret siden 2003, og er repræsenteret i butikker i hele Danmark, såvel som i adskillige stormagasiner Europa, Japan og USA. I 2013 investerede den svenske kapitalfond Valedo i virksomheden, og sikrede en økonomisk platform for virksomhedens fortsatte vækst. De to grundlæggere er stadig hovedaktionærer i virksomheden.