19.02.16
Gucci bidrager godt til Kerings bundlinje
Det lader til, at beslutningen om at ansætte en relativt ukendt chefdesigner, betaler sig for Gucci. Omsætningen hos deres franske moderselskab Kering var nemlig væsentlig bedre i fjerde kvartal end forventet.Sådan skriver Finans.dk i dag. For et år siden ansatte Gucci ny chefdesigner – Alessandro Michele – med formålet at forny brandet og booste salget. Gucci står for cirka t0 tredjedele af Kerings indtjening og modehuset har derudover luksusmærker som Bottega Veneta, Alexander McQueen, Balenciaga og Stella McCartney, Volcom og Puma.
Ifølge Bloomberg News havde analytikere forventet at virksomheden ville fremvise et regnskab med en salgsvækst på 4,1% – i stedet meddelte Kering om en stigning 8% for fjerde kvartal af 2015. Ligeledes havde analytikerne en forventning om, at Guccis omsætning ville stige med 1,5%, men den endte på 4,8%. I alt kom Kering ud af 2015 med et overskud på €11,6 mia.