Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

CIFF Kids: Det kører på skinner

Der er en dejlig ro når man træder ind i Forum på CIFF Kids. Men man skal ikke lade sig snyde – selv om alt virker roligt på overfladen, så er der travlt. Rigtig travlt.
Der er en dejlig ro når man træder ind i Forum på CIFF Kids. Men man skal ikke lade sig snyde – selv om alt virker roligt på overfladen, så er der travlt. Rigtig travlt.

Hos Ticket to Heaven er der stor tilfredshed med messen. Der er travlt, kunderne er store og seriøse. Men udover de salgsmæssige aspekter ligger direktør Hans Peter Høeg Larsen vægt på, at han er rigtig glad for at alt er samlet ét sted på CIFF Kids.

”Det er som om, at vi alle har fundet et fælles fodslag, og her er godt at være”. Den gode stemning smitter også af internationalt, for selvom Ticket to Heaven er på hele fem messer i Tyskland, så har Hans Peter stadig haft besøg af tyske indkøbere her i København.

”Det overraskede mig, men det er mit indtryk, at de danske messer går det rigtig godt, og det vil udlandet gerne opleve.”

Hos Ticket to Heaven er det især besøg fra flere af de store webshops som Boozt, Stylepit og Ellos, som Hans Peter Høeg Larsen ser frem til. De er vigtige og et godt udtryk for den naturlige udvikling fra offline til online, som branchen gennemgår.

Det kvalitetsstærke mærke FUB ”klager ikke” som partner Lotte Bundgaard siger på godt jysk. Oversat betyder det, at de har rigtig travlt, faktisk op til flere dobbeltbookninger på møder, fortæller den anden halvdel af FUB, Anne Sofie Olrik. De er her for at servicere deres eksisterende danske kunder, og de er godt tilfredse med de to første messedage – fremmødet har i den grad oversteget deres forventninger. Og selv om FUB-kvinderne ikke smider om sig med superlativer, så går det rigtig godt for dem. De er Gazellevirksomhed, og er lige på nippet til at lancere en ny kollektion til kvinder.

På førstesalen møder vi Cecilie Friis-Mikkelsen, partner i Homeyness. Det er første gang mærket med deres libertyprintede designs udstilles på messe. Hun har haft besøg af de kunder som hun skulle og taget i betragtning af at første kollektion først kom hjem i december, er hun mere end tilfreds med udfaldet af messen.

”Vi ligger allerede i Illum’s Bolighus, så vi har også haft flere forbi, som har været inde i byen og sondere terrænet, har set os, og så har lagt turen forbi standen”, fortæller hun.

Maison Chaos er en ny svensk spiller på det skandinaviske børnetøjsmarket. Deres mission er klar – tøj skal være med til at give børn en god oplevelse og selvtillid. Derfor er deres kollektion bygget op om det kreativ direktør Carl-Axel Wahlström kalder ’superhelte-silhuetten’ – voluminøse overdele i neopren og kraftig bomuld, og stramme leggins som underdele. Maison Chaos er på CIFF Kids med deres første kollektion, som netop har vundet førstepladsen på London-messen Dot to Dot som ”Best Collection”. Carl-Axel Wahlström er glad for at være på CIFF Kids, især fordi han oplever, at det er de rigtige indkøbere, der er her.

”De er meget seriøse, og ved hvad de vil have – noget som ikke altid har været tilfældet på de andre messer, vi har besøgt,” siger han.

LÆS OGSÅ: “Messeupdate: Ligesom i gamle dage”