Telegrammet: Ugen i mode
Vogue bliver aldrig det samme igen efter denne uge, Rihanna er den celebrity man skal smide annoncekroner efter, og Bette Midler er ny cover-girl for Marc Jacobs.En af ugens største nyheder var udmeldingen om, at Vogues kreative direktør Grace Coddington træder tilbage fra Anna Wintours tropper. En anden grand old lady, som gjorde sig bemærket, var Bette Midler. Hun er ansigt for Marc Jacobs SS16-kampagne, og følger i fodsporene af blandt andre Joni Mitchell og Joan Didion, som vi så for Saint Laurent og Céline sidste år.
Rihanna blev i denne uge udnævnt som den bedste stjerne at anvende til marketing, og har overgået berømtheder som Angelina Jolie og The Kardashians. Det skriver Women’s Wear Daily. Og så har modeikonet Daphne Guinness eftersigende indspillet sit første album, som er planlagt til at udkomme i maj.
På hjemmefronten har Nicholas Nybro kreeret kostumerne til forestillingen ‘Sne, Blomster, Fjer & Fisk’, som har premiere den 1. februar hos Teater For 302 i København. Og så har Ganni indgået et samarbejde med Justin O’Shea og mytheresa.com, hvor et par limited edition sneakers fra deres SS16-kollektion vil blive solgt hos webgiganten.
Kilder i Paris har for nyligt afsløret, at McQueens kreative direktør Sarah Burton er i forhandlinger om at overtage Raf Simons’ stilling ved Dior. Rygterne fortsætter med, at man hos McQueen allerede ser på designerduoen Fiona Sinha og Aleksandar Stanic som Burtons potentielle afløsere. Og apropos Alexander McQueen, arbejdes der netop nu på en film om den legendariske designers livshistorie. I sidste uge lagde han ansigt til den nye Fiat 500X-kampagne, nu pryder Ben Stiller også forsiden af amerikanske Vogues februar udgave, som Derek Zoolander sammen med Penélope Cruz.
LÆS OGSÅ: “Telegrammet fra sidste uge”