MUNTHE satser internationalt
Det danske brand retter fokus på Centraleuropa ved at udvide agentporteføljen.MUNTHE satser fokuseret på at øge det internationale salg med nye agenturer i Tyskland og Frankrig. Ekspansionen er resultatet af en stigende efterspørgsel på det danske brand, som de seneste år har haft succes med agenter på det norske, hollandske og engelske marked. I Tyskland er der indgået samarbejde med det anerkendte agentur Select Trading GmbH som dækker Tyskland og Østrig, og i Frankrig har man valgt at arbejde sammen med The Hanger, som dækker Frankrig og Rusland.
“Det, at der er så stor interesse for MUNTHE fra udlandet, er en betydelig anerkendelse af vores brand. Den tyske agent har mærker som By Malene Birger og Tiger of Sweden og den franske agent har ligeledes Tiger of Sweden. Vi får nu et udvidet vindue mod Tyskland, Østrig, Frankrig, Holland, UK, Irland og Rusland, udover hele det skandinaviske marked”, forklarer kreativ direktør Naja Munthe.
LÆS OGSÅ: “Stor Munthe-fremgang i Holland og Storbritatien”
Ved at gå yderligere ind på disse markeder er MUNTHEs mål at øge omsætningen, som siden navneskiftet for to år siden, har været i rivende udvikling.
“Vi oplever en markant øget interesse for MUNTHE, både fra forhandlere og fra pressen. Det viser, at den strategi vi har lagt med fokus på gennemarbejdet design, rigtige priser og en leverings- og kundepolitik, der har forbrugeren for øje, har været den rigtige målsætning. Dette er kun ét af de første skridt i den ekspansionsplan, der er lagt for de næste to år, og som skal øge MUNTHEs omsætning betragteligt, samt udvide det eksisterende sortiment”, forklarer Naja Munthe.
MUNTHE sælges lige nu via flere end 100 multibrandbutikker i 15 lande.