Ny direktør: Georg Jensen skal være mere global
Svenske Eva-Lotta Sjöstedt skal overtage stillingen som administrerende direktør hos Georg Jensen fra den amerikanske designer David Chu.49-årige Eva-Lotta Sjöstedt er ikke ny i gamet; hun har omfattende ledelseserfaring fra førende globale detailvirksomheder, som boliggiganten IKEA og den tyske varehuskæde Karstadt, og har i over et årti haft hele verden som arbejdsplads i blandt andet Japan, Hongkong, Tyskland, Sverige og Holland med speciale i direktions- og ledelsesposter.
Eva-Lotta Sjöstedts udnævnelse er lig med den nuværende direktør, David Chus, afgang. Han kommer dog stadig til at spille en væsentlig rolle hos Georg Jensen, for Chu er nemlig også medejer af virksomheden. Desuden fastholder han sin position som bestyrelsesformand og sin rolle som kreativ direktør.
”Design har altid været min passion, og selvom jeg har nydt min tid som administrerende direktør, er jeg også glad for Eva-Lottas tiltræden, som giver mig mulighed for at fokusere min fulde opmærksomhed på min rolle som kreativ direktør,” forklarer David Chu i en pressemeddelelse fra Georg Jensen.
Nye skridt på vejen
Eva-Lotta Sjöstedt fortæller til Fashion Forum, at det første punkt på hendes dagsorden er, at besøge Georg Jensens markeder og lære brandet, medarbejderne og kunderne bedre at kende.
”Der er investeret mere end 250 mio. kr. i udviklingen af virksomheden de senere år, og Georg Jensen er nu klar til at tage næste skridt fra at være et dansk designklenodie til en virkelig global designvirksomhed med danske rødder. Jeg glæder mig til at blive en del af rejsen sammen med resten af Georg Jensen-holdet.”