Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Trollbeads udvider på det amerikanske marked

Det danske smykkefirma har allerede åbnet en forretning i USA, og inden for seks måneder skal der åbnes yderligere seks i en planlagt ekspansion.
Det danske smykkefirma har allerede åbnet en forretning i USA, og inden for seks måneder skal der åbnes yderligere seks i en planlagt ekspansion.

Danske Trollbeads har åbnet en flagskibsbutik i Freehold, New Jersey, tæt på New York i USA. Det er den første af i alt syv butikker, der efter planen skal åbnes frem til marts 2016. Det skriver Women’s Wear Daily.

”Vores kunder er passionerede om produktet – vi ønsker blot flere folk får kendskab til det. Det er et håndværksbaseret firma, hvilket det har været i 40 år, hvor fokus altid har været håndværk, design og de bedste materialer,” siger Brenda Berger, administrerende direktør for Trollbeads North America, til Women’s Wear Daily.

LÆS OGSÅ: ”10 bud på hvordan du kommer ind på det amerikanske marked”

Smykkemærket er repræsenteret i mere end 50 lande på verdensplan. I dag står USA for omkring 15 procent af indtjeningen på globalt plan, og frem mod 2018 skal ekspansionen på det amerikanske marked gerne generere indtægter på over 136 millioner kroner (20 millioner dollars).

Brenda Berger blev ansat i januar 2014, hvor hun fik som opgave et integrere e-handel. Siden har Trollbeads oplevet tredobbelt vækst i USA, hvor firmaet har åbnet fire egne butikker inden for de sidste 18 måneder.

Trollbeads blev stiftet i 1976 og har i dag en kollektion på mere end 600 forskellige kugler, der retter sig imod et publikum på plus 30 år. Desuden introducerede Trollbeads for to år siden X Jewellery, der retter sig et yngre publikum

Kilde: Women’s Wear Daily