Chanel oplever stor vækst på det kinesiske marked
I modsætning til andre luksusbrands har det franske modehus i 2014 oplevet en ekstraordinær vækst og fremgang i Kina.Chanels regnskab for 2014 afslører stor vækst i driftsresultat, overskudsgraden samt en omsætning på 7,51 milliarder dollars, og modehuset forventer fortsat vækst for fremtiden. Andre luksusmærker som Prada og Estee Lauder har ikke kunnet følge med Chanels udvikling. Det skriver Fashion United.
”Chanel har ekstraordinær succes i Kina og med kineserne, hvilket dermed er deres seneste fænomenale vækst,” siger Luca Solca, leder af luksusvarer forskning ved Exana BNP Paribas i London.
LÆS OGSÅ: “Ecco runder i år butik nummer 1.000 i Kina”
Tidligere på året førte Chanel vejen for en global prisharmonisering, for at undgå store udsving i priserne på sine produkter i forskellige lande. Derfor besluttede de at forskellen i pris på de samme produkter, ikke måtte svinge mere end 10 procent i de 190 lande som Chanel forhandles i.
I samme forbindelse hævede det franske luksusmodehus kort forinden priserne på tre af deres bedst solgte takser i Europa med 20 procent.
Kilde: Fashion United