2NDDay mærker den kreative indflydelse
Mærket 2NDDay har efter indtrædelsen af to nye kreative direktører for halvandet år siden fået stort set samme indkøbsordrer som tidligere.Lige inden for hovedindgangen i den største messehal på Revolver bag DGI-byen har 2NDDay sin stand, hvor mærket viser sin farverige SS16 kollektion.
”Vi har gennemgået en designtransformation inden for det sidste halvandet år med ansættelsen af to nye kreative direktører Åsa Göransson og Fredrik Blank i november 2013. De sætter deres klare præg på designet i samarbejde med chefdesigner Mette Christensen, og den nye kollektion er deres anden fælles hovedkollektion,” siger direktør Denise Nørgaard fra 2NDDay til Fashion Forum.
Skifte i kundegrundlaget
2NDDay er den mere contemporary linje under Day Birger et Mikkelsen, og der gås ikke på kompromis med formsproget og kvaliteterne, forklarer direktøren.
LÆS OGSÅ: ”Brands på Revolver: Nye tiltag giver god stemning”
2NDDay har under messedagene solgt til lande som USA, Japan, Østrig, Tyskland og England, og der er stor tilfredshed med, at mærket gør det godt både internationalt og hjemme.
”Vi har oplevet et stort skifte i forhold til kundegrundlaget som følge af den nye kreative linje. Derfor har vi sagt farvel til nogle gamle kunder, men de nye kunder gør, at vi efterhånden er oppe på samme niveau som tidligere,” siger Denise Nørgaard.
Samarbejde med stormagasiner
Det er den første SS-kollektion efter tiltrædelsen af de nye kreative direktører, og der har været rigtig positive tilbagemeldinger på både kollektionen og den nye kampagneidentitet.
”Vi bliver taget godt imod på markedet, og vi har både indgået samarbejde med de anerkendte stormagasiner Liberty i London og KaDeWe i Berlin. Vi er meget tilfredse,” siger Denise Nørgaard, der samtidig udtrykker begejstring over at fremvise kollektionen på Revolver.