Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
INNOVATION & BÆREDYGTIGHED

Jeansmærke sætter sig miljøvenlige mål

Det amerikanske denimbrand Levi Strauss & Co vil styrke deres indsats i kampen om at blive mere bæredygtige. Ved udgangen af 2020 vil de gerne have en infrastruktur som støtter cirkulær økonomi.
Det amerikanske denimbrand Levi Strauss & Co vil styrke deres indsats i kampen om at blive mere bæredygtige. Ved udgangen af 2020 vil de gerne have en infrastruktur som støtter cirkulær økonomi.

I samarbejde med I:CO arbejder Levi Strauss & Co med et genbrugssystem i deres butikker, hvor forbrugere kan kan aflevere rent, tørt tøj og sko til genbrug. Det skriver Ecotextile.com.

”Vi tænker bæredygtighed på tværs alle virksomhedens facetter og på, hvordan vi kan påvirke forbrugernes adfærd for at gøre genbrug af tøj til en norm,” siger Michael Kobori, der er vicepresident for bæredygtighedsafdelingen hos Levi Strauss & Co.

Ifølge en pressemeddelelse fra Levi Strauss & Co er udvidelsen af genbrugsfaciliteterne en del af en større målsætning om at skabe en infrastruktur, som understøtter cirkulær økonomi ved år 2020.

”Som industriledende brand, tager vi alle faser af vores produkters livscyklus under betragtning, inklusive etaper, som er udenfor vores direkte kontrol, som produktets slutsfase,” siger Michael Kobori.

Amerikanerne smider over 14 millioner ton tøj, sko og andre tekstiler ud om året, hvoraf 85 procent af det uønskede tøj går til deponering.