Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Alibaba investerer i online luksuskæmpe

Den kinesiske handelsplatform Alibaba øger sin tilstedeværelse på luksusmarkedet med en investering på omkring 667 millioner kroner (100 millioner dollars) i den kinesiske luksusgigant Mei.com.
Den kinesiske handelsplatform Alibaba øger sin tilstedeværelse på luksusmarkedet med en investering på omkring 667 millioner kroner (100 millioner dollars) i den kinesiske luksusgigant Mei.com.

Der er noget, der kunne tyde på, at Alibaba nu for alvor sætter ind på luksussektoren. For sidste år investerede den kinesiske handelsplatform 100 millioner kroner (15 millioner dollars) i luksus-webshoppen Istdibs, og i går fulgte de op med en endnu større investering – denne gang i den kinesiske luksus-webshop Mei.com.

Mei.com, der er bygget op omkring et forretningskoncept med tidsbegrænset tilbud på luksusvarer, har en årlig omsætning på 550 millioner kroner (82 millioner dollars) og en brandportefølje, der tæller mere end 250 internationale brands. Det betyder, at Mei.com er den største luksusplatform af sin slags i Kina og en af de største på verdensplan – og den succes får Alibaba nu del i. For i går investerede Alibaba 667 millioner kroner (100 millioner dollars) i Mei.com, hvilket betyder, at de nu har en ejerandel på 50 procent.

LÆS OGSÅ: “Alibaba tager endnu en bid af det amerikanske marked”

Ifølge Alibaba er investeringen et springbræt til at optimere og strømline Mei.coms infrastruktur og udvide kundebasen og brandporteføljen yderligere.

Alibabas egen handelsplatform omsætter hver måned for mere end 100 millioner kroner.

Kilde: Fashionunited, Forbes.