World Retail Congress sætter fokus på detailhandlens foranderlighed
Når den internationale detailkongres World Retail Congress løber af stablen for niende gang til september, er det med særligt fokus på den hastige udviklingsproces, som dominerer den globale detailhandel.Der kan ikke herske nogen tvivl om, at den internationale detailhandel over de sidste år har gennemgået en rivende udvikling. For i takt med at teknologien tilbyder flere plaforme, enheder og værktøjer, må detailhandlen konstant være omstillingsparat overfor nye salgskanaler, markedsføringsmetoder og produktionsmuligheder. Den internationale detailkongres Word Retail Congress stiller derfor i år skarpt på denne konstante foranderlighed og hvordan man som stor eller lille virksomhed kan tackle udfordringerne og udnytte mulighederne.
Dette års niende World Retail Congress har derfor lavet en programplan, der inkluderer følgende hovedpunkter:
- Den global detail-agenda, hvor der stilles skarpt på de miljømæssige, politiske og sociale strømninger, der påvirker og vil påvirke den internationale detailhandel.
- Lederskab og organisationsstruktur, hvor mulighederne for intern virksomhedsoptimering bevæger sig hen i forhold til kultur og ledelse.
- Bæredygtige forretningsmodeller, hvor det vil blive diskuteret, hvordan man implementere profitable og bæredygtige initiativer ned gennem værdikæden.
- International ekspansion, hvor fremtrædende aktører i branchen vil holde foredrag om hvordan, hvornår og hvor.
- Kundecentreret detailhandel, hvor der fokuseres på at skabe langvarige og loyale kunderelationer.
- Vision 2020, hvor alt fra teknologiudviklere til universitetslektorer vil diskuterer fremtidsudsigterne for detailhandlens udvikling.
Derudover har kongressen fået en række prominente aktører i branchen til at deltage i diskussionen af hovedpunkter. Man vil blandt andet kunne finde den administrerende direktør for La Rinascente, Alberto Baldan, investeringsdirektøren for Asos, Daniel Bobroff og bestyrelsesformanden for LVHMs investeringsfond, Daniel Piette.
Få 20 procent rabat på billetprisen
Billetprisen lægger mellem 19.460 kroner (1.895 pund) og 32.809 kroner (3.195 pund) afhængigt af, hvilken pakken man køber. Med Fashion Forum kan man dog få skåret 20 procent af prisen på alle pakker. Hvis man interesseret i få den specielle Fashion Forum-rabat skal man skrive til info@fashionforum.dk og angive hvem man er og hvilken virksomhed man kommer fra. Herefter vil man modtage en rabatkode, som man vil kunne bruge ved køb af sin billet.
World Retail Congress bliver i år afholdt på Rome Cavalieri Waldorf Astoria i Rom og varer fra den 8.-10. september 2015.