Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Bestseller donerer trecifret millionbeløb

I forbindelse med deres ”Give-a-Day”-kampagne donerer tøjgiganten fredagens omsætning på over 100 millioner til velgørende formål.
I forbindelse med deres ”Give-a-Day”-kampagne donerer tøjgiganten fredagens omsætning på over 100 millioner til velgørende formål.

Bestsellers kunder kunne i fredags købe tøj med god samvittighed. Og tøj blev der købt – for cirka 109 millioner kroner. Alle pengene bliver givet til velgørende projekter med blandt andre Internationalt Red Barnet og Unicef i spidsen.

LÆS OGSÅ: “Dansk tøjmand på Forbes’ liste over verdens rigeste”

Både kunder og kolleger bliver takket for deres engagement i projektet:

“Vi er så stolte over vores kolleger og den dedikation, de har vist på tværs af mærker og lande. Men vi er endnu mere stolte af den støtte, vores kunder har vist os og de involverede organisationer i Give-A-Day. Vi er meget taknemmelige. Tak,” skriver Bestseller på deres hjemmeside.

LÆS OGSÅ: ”Bestseller skriver under på modebranchens etiske charter”

Baggrunden for donationen er den jyske tøjkædes ”Give-a-Day”-kampagne, hvis formål er at give tilbage til de samfund, der har hjulpet Bestseller mod deres succes.

Donationen bliver officielt bekræftet på tirsdag.