Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
INNOVATION & BÆREDYGTIGHED

Levi’s vil forbedre deres kunders vaskevaner

Ved hjælp af en quiz, et løfte og et hashtag vil jeansgiganten vejlede forbrugere til at vaske deres jeans korrekt og nedsætte deres vand – og energiforbrug.
Ved hjælp af en quiz, et løfte og et hashtag vil jeansgiganten vejlede forbrugere til at vaske deres jeans korrekt og nedsætte deres vand – og energiforbrug.

Hvor ofte går du i dine yndlingsjeans? Vasker du dem i koldt eller varmt vand? Og hvor gammel er din vaskemaskine?

Det er et par af de spørgsmål, Levi Strauss & Co. stiller deres kunder i deres ”Product Lifecycle Assesment”-quiz. Når spørgsmålene er besvaret, får man oplyst, hvor meget energi, man bruger årligt. Efterfølgende kan man dele sine resultater under hashtagget ”#WashLessPledge” og love at vaske mindre mellem 22. marts og 22. april, der markerer World Water Day og Earth Day.

LÆS OGSÅ: ”Levi’s vil belønne ansvarlige leverandører”

Det digitale værktøj skal hjælpe kunderne til at ændre deres vaner og mindske verdens vand – og energiforbrug. En mission der ligger Levi Strauss & Co. nær. Siden 2011 har de arbejdet med en ”Water<Less”-proces, der har medvirket til, at virksomheden har sparet i alt en milliard liter vand i deres tøjproduktion.

Derudover lancerede brandet i 2013 en slow fashion-kollektion, der bestod af otte miljøvenlige styles med fokus på slidstærke materialer og bæredygtig produktion.

“Are you ready to come clean?”-testen er blevet lanceret og kan tages på virksomhedens hjemmeside her.