Diane von Furstenberg i dansk samarbejde
Det amerikanske brandikon Diane von Furstenberg afslørede i marts et ønske om at styrke mærkets positionering på de nordiske markeder. Den plan skal realiseres gennem to nye danske samarbejdspartnere.Slå-om-kjoler og printede designs kan meget vel blive en inkarneret del af det danske modebillede, for dametøjsmærket Diane von Furstenberg har annonceret et øget fokus på den nordeuropæiske region. Det betyder samtidig, at det ikke længere bliver Diane von Furstenbergs europæiske kontor, der varetager distribution og PR i Norden, men derimod det danske agent- og distributionsbureau Danese og det danske strategiske bureau PRD Agency.
”Vi glæder os til at udvikle en større tilstedeværelse i Norden sammen med både Danese og PRD, der jo kender markedet så godt,” siger mærkets grundlægger og designer Diane von Furstenberg i en pressemeddelelse.
De bedste butikker er målsætningen
Også hos både Danese og PRD Agency er man begejstrede over det nye samarbejde, og målsætningen for mærkets færd i Norden er allerede lagt. Ifølge Daneses administrerende direktør Jakob Bjerre Eriksen, er målet indenfor de næste tre år at få Diane von Furstenberg ind i Nordens 100 bedste butikker – heriblandt stormagasinerne.
Diane von Furstenberg har på nuværende tidspunkt 40 konti i Norden.