CSR-darling vinder Midtjyllands Vækstpris 2015
Den aarhusianske tøjvirksomhed LauRie vinder prisen foran de to andre finalister House Doctor og International Furniture.Midtjyllands Vækstpris blev i onsdags uddelt af Sparekassen Kronjylland, Region Midtjylland og ‘imidt’ under Væksthus Midtjylland. Og ud af 42 deltagere var det LauRie, der løb med prisen. Det skriver Dansk Mode og Textil.
LauRie vandt en check på 25.000 kroner øremærket virksomhedens ansatte, der da også blev tildelt en del af æren:
”Vi er rigtig stolte og også meget beærede over, at det blev os, der vandt Midtjyllands Vækstpris 2015. Det er jo en anerkendelse af, hvad vi, sammen med vores medarbejdere, indtil videre har opnået med LauRie,” fortæller direktør Henrik Hansen til Dansk Mode og Textil.
CSR-darling
Stolte medarbejdere er en del af kernen i tøjvirksomheden, fortæller LauRie på deres hjemmeside. De forsøger at integrere CSR-begrebet i alle led. Lige fra indkøberne, der dagligt arbejder med producenter om at fremstille varer under gode forhold til markedsføringsafdelingen, der udvælger genbrugsmaterialer.
LÆS OGSÅ: ”LauRie: Fra øko-metervarer til strategisk CSR”
Henrik Hansen fortæller til Dansk Mode og Textil, at han glæder sig til at finde ud af, hvad de 25.000 kroner skal bruges til sammen med sine medarbejdere.
Det var i onsdags første gang, Midtjyllands Vækstpris blev uddelt.
Kilde: Dansk Mode og Textil