Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Nyt modesamarbejde vil gøre Teva til sommerens sandal

Sandalen skal have must-have status, fortæller mærkets direktør, der har slået sig sammen med erfarne modefolk.
Sandalen skal have must-have status, fortæller mærkets direktør, der har slået sig sammen med erfarne modefolk.

Birckenstock-sandalen var i sommer billedet på normcore-tendensen, der det seneste år har været på sit højeste. Tendensen, der fik modebevidste danskere til at finde tennissokker, rullekraver og Levis 501-jeans frem fra gemmerne. Det har fået Teva til at slå sig sammen med modemanden Peter Færch fra Blue Love og det svenske modeagentur Sunday-Seven. Sammen vil de ride med på bølgen og gøre Teva-sandalen trendy – igen.

”Gennem tæt samarbejde med erfarne folk fra modebranchen skal Teva Originals opnå samme must-have status på det danske modemarked som brandet allerede har i Japan, USA og Storbritannien. Med danske Peter Færch fra Blue Love og svenske Sunday-Seven har vi samlet et team af erfarne og meget kompetente folk med det rette netværk til at sikre en fortsat styrkelse og udbygning af Teva Originals i Skandinavien,” fortæller Jan Landsgrav Kristensen, direktør i Fritidsagenten, der står for Teva i Skandinavien.

En opdateret klassiker

Hvis planen lykkedes, er det sandalen Teva Originals, der til sommer pryder alles fødder: en opdateret version af deres første sportssandal, der blev udviklet for mere end 30 år siden og dybest set var en klip-klap sandal med velcrolukning omkring anklen. Mærket er overbeviste om, at modebranchen vil tage godt imod den nye model.

”Jeg oplever, at Teva Originals er lige præcis den nyhed, vi har ventet på, siden Birkenstocks indtog på modescenen,” fortæller Peter Færch.

Det amerikanske sandalmærke blev etableret i 1984 og bliver i dag solgt over hele verden.