Mini A Ture opruster med ny profil
Efter flere års positiv, økonomisk udvikling, opryster børnetøjsmærket nu med Lene Harders i rollen som chef for virksomhedens vigtige nordiske salg.Lene Hardes har mangeårig erfaring fra tekstil-og børnetøjsbranchen. Med en fortid i virksomheder som Bestseller, Ticket to Heaven og Lego Wear er det dermed en driftsikker strateg, der træder ind i toppen af den ambitiøse, danske børnetøjsvirksomhed.
Henrik Eppers, der er international salgs- og marketingsdirektør i Mini A Ture Copenhagen, antyder da også kraftigt, at Lene Harders er blevet headhuntet til jobbet som leder af nordisk salg.
”Da vi fik nys om, at Lene kunne være interesseret i nye græsgange, tog vi omgående kontakt,” siger han i en pressemeddelelse og fortsætter:
”Lene har med sin mangeårige baggrund i tekstil og børnetøjsbranchen en værdifuld knowhow og et netværk uden lige at byde på. Sammen med sælgere, agenter, kunder og konsumenter vil Lene nu føre taktstokken over udviklingen for Mini A Ture i den Nordiske region.”
Øgede markedsandele verden over
Især igennem de seneste to år har Mini A Ture Copenhagen øget sine markedsandele i hele verden. I 2012 hyrede HTM Group, der ejer Mini A Ture, for eksempel en eksportrådgiver fra det danske generalkonsulat i New York og satte møder op med ni potentielle agenter og showrooms. I 2013 havde Mini A Ture 28 amerikanske kunder heriblandt både uafhængige butikker, stormagasiner og webshops.
Mini A Ture blev stiftet i 2001 af søstrene Frederikke og Kathrine Hviid. I dag ejes Mini A Ture og damemærket Whiite af HTM Group. I 2012 havde HTM Group ApS et stort underskud, hvilket de dog fik vendt, sådan der siden 2013 har været sorte tal på bundlinjen. Mini A Ture vækstede 45 procent på vinterkollektionen 2013 i forhold til vinterkollektionen 2012.