Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Ungt dansk mærke har aldrig haft røde tal

Det danske mærke NN.07 har bygget sin virksomhed op omkring en designvision og forretningsidé, der ikke alene har resulteret i skandinavisk succes og ny flagskibsbutik, men også en bundlinje, der aldrig har set røde tal.
Det danske mærke NN.07 har bygget sin virksomhed op omkring en designvision og forretningsidé, der ikke alene har resulteret i skandinavisk succes og ny flagskibsbutik, men også en bundlinje, der aldrig har set røde tal.

Med en vision om at gøre en forskel i tøjbranchen, startede Ulrik Pedersen og Victor Lindh NN.07 uden andet end deres opsparinger og en masse gåpåmod. Siden er der gået syv år, og det danske mærke har i dag en ny flagskibsbutik i indre by samt stor skandinavisk succes med deres tilgang til herremode.

”Vi havde en idé om at lave vores egen historien i tøjbranchen. Meget af det tøj, som blev produceret, var i vores optik for homogent og alt for mange brands fulgte samme ‘opskrift’, fordi det var den sikre vej at gå. Det var for monokromt – sort, stift og uden nogen form for personlighed

Derudover er vi ret ‘materialenørdede’, så når vi designer, tager vi udgangspunkt i materialet og laver en trøje eller et par bukser derfra. Mange gange gør man det omvendt, men med vores gennemgående fokus på materialer, giver det mest mening for os at gøre det den vej,” siger Victor Lindh til FashionForum.

LÆS OGSÅ: NN.07: 500.000 par chinos solgt i Skandinavien

Foruden deres tilgang til design har NN.07 også lidt atypisk valgt ikke at have en aldersrelateret målgruppe.

”Vi har valgt ikke at fokusere på et bestemt alderssegment, fordi vi ikke vil begrænse os. Vi laver tøj til modebevidste mænd i alle aldre, og derfor har vi også et så stort mix af kunder i dag,” siger Victor Lindh.

Sund fornuft giver sorte tal

Mens mange modevirksomheder i opstartsfasen kører med røde tal som følge af blandt andet investeringer og lån, så har NN.07 formået udelukkende at køre med sorte tal. Ifølge Victor Lindh handler det om sund fornuft.

Vores forretningsidé er bygget op omkring god, gammeldags sund fornuft med fokus på at minimere vores udgifter uden at belåne os selv. Vi startede fra bunden med en masse gode partnere og med meget få udgifter.

De første to år udbetalte vi ikke løn til os selv. Og så inviterede vi en lille skare af folk til at komme med på vores rejse og de blev aldrig lovet guld og grønne skove. De folk er i dag vores gode venner og er blevet en stor del af NN.07,” siger Victor Lindh.

NN.07 var dette år repræsenteret på Børsens Gazelle-liste for andet år i træk med en vækst på 119 procent.

LÆS OGSÅ: Her er modebranchens Gazeller 2014

Foruden den nye flagskibsbutik på Gammel Mønt i København, bliver NN.07 også solgt gennem webbutikker og forskellige stormagasiner – fra Magasin i vores egen andedam til Liberty i London.