Modevirksomheder trodser krisen
Både når det gælder omsætning og afkastningsgrad klarer modevirksomhederne på Berlingske Business Guld1000-listen sig bedre end gennemsnittet.De største danske mode- og smykkevirksomheder har øget afkastningsgraden, så den ligger på omkring 15 procent. Det er mere end det dobbelte af gennemsnittet blandt virksomhederne på Berlingske Business’ årlige Guld1000-liste.
Også når det gælder omsætningen, er der trods krisen fart på de store danske modevirksomheder.
”Branchen (mode, beklædning, smykker, red.) har gennem de seneste 10 år været en af de mest succesfulde i dansk erhvervsliv. Omsætningen er på 10 år mere end fordoblet. Til sammenligning har den samlede vækst i Guld1000-virksomhederne i samme periode været 50 procent,” skriver Business.dk.
Det er i særdeleshed tre virksomheder, der præger udviklingen i branchen. Bestseller, Pandora og Ecco står samlet for 66 procent af branchens omsætning, 79 procent af branchens driftsresultat og 82 procent af branchens bundlinje.
Du kan købe dig adgang til hele 2014-udgaven af Berlingske Business Guld 1000-magasinet her.
Kilde: Business.dk