Dansk mærke fandt hul i markedet
Mia Kjersner og Linnea Andersen så et behov for praktisk og feminint tøj i forretningslivet og besluttede sig at skabe mærket The Bodystocking.Med en baggrund som Director for Global Forecasting and Sales & Operations Management i Nilfisk Advance kom Mia Kjersner fra en verden, hvor beklædning skulle være praktisk og have vis en grad af formalitet. Som kvinde kunne man derfor let komme til at få et lidt maskulint udtryk, og Mia Kjersner opfangede derfor et behov for femininitet fra sine kvindelige kollegaer på direktionsgangen. Det var dog vigtigt at tøjet bibeholdt dets praktiske funktion, og til dette formål var bodystockings et oplagt valg.
“Bodystockings skal ikke stryges og de kryber ikke op. Samtidig har de også et feminint udtryk. Men jeg havde svært ved at finde den perfekte bodystocking, som kombinerede design og funktionalitet til en pris, der var til at betale,” siger Mia Kjersner i et telefoninterview til FashionForum.
Mia Kjersner besluttede sig derfor for at starte sit eget mærke, og slog sig sammen med Linnea Andersen, som blandet andet tidligere har været produktionsassistent for David Andersen.
“Mias business-baggrund og min kreative baggrund har gjort, at vi hele tiden kan stille spørgsmål til hinandens verdener og lave de bedst mulige produkter, ” siger Linnea Andersen i et telefoninterview med FashionForum.
Modreaktion på den posede skjorte
Linnea Andersen og Mia Kjersner har truffet et klart valg om, at de laver ready-to-wear og ikke undertøj. Dermed oplever de at have fundet et hul i markedet, da markedets mest kendte bodystockingmærke – Wolford – primært er et lingeribrand.
Den femininitet, der kendetegner bodystockingen, har i høj grad at gøre med dens stramme fit. Ifølge Linnea er The Bodystocking da også en modreaktion på de seneste års oversize mode.
“Vores produkter kan godt ses som en modreaktion på den løse skjorte, for The Bodystocking prøver ikke at gemme kroppen, men søger i stedet for at forme og understrege den kvindelige silhuet,” siger Linnea Andersen.
Hun understreger dog også, at det stramme fit i en bodystocking kan være et nyt og ukendt territorium for nogle forbrugere.
“Vi har en bred målgruppe, men uanset, om vi snakker et yngre eller mere modent segment, kan det føles lidt farligt at iføre sig tøj, der sidder til. Vi har dog været meget opmærksomme på at lave nogle produkter, der via snit og materialevalg fremhæver kvindekroppen på bedst mulig vis.
Selv de mest skeptiske kunder bliver derfor omvendt, når først de får en af vores bodystockings på. Det er som om, de pludselig får en lidt rankere holdning og begynder at omfavne deres kvindelighed, ” siger Linnea Andersen.
The Bodystocking lancerede deres første kollektion i slut 2013. Siden de for alvor fik varer på hylderne i marts 2014, har de allerede rundet en omsætning på omkring 300.000 via egen webshop og designmesser. Især har salget taget fart de seneste par måneder.