Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Stine Goya melder om fremgang

Den seneste kollektion fra det danske brand sælger 20-30 procent bedre end sidste sæson, fortæller den adm. direktør.
Den seneste kollektion fra det danske brand sælger 20-30 procent bedre end sidste sæson, fortæller den adm. direktør.

Indsalget af Stine Goyas forårskollektion for 2015 går frem sammenlignet med de senest solgte hovedkollektioner. Det fortæller adm. direktør Thomas Hertz til FashionForum.

”Vi har haft et godt indsalg på SS15. Vi har fået lidt flere forhandlere på fra denne sæson, men fremgangen handler både om et forbedret indsalg til eksisterende kunder og salget til de nye,” siger Thomas Hertz.

Han beretter om en fremgang i omegnen af 20-30 procent, hvilket han vurderer blandt andet kan hænge sammen med, at mærkets prefall-kollektion har solgt godt ude i butikkerne. Det kan have haft en afsmittende effekt på det nuværende indsalg af SS15-kollektionen.

”Vi tolker det blandt andet som et udtryk for, at kollektionen har været god, og for at der er et fornuftigt gennemsalg af vores varer i butikkerne. Der har været en stor interesse for vores prefall-kollektion, som landede i butikkerne i juni med flere genbestillinger. Det er vi rigtig glade for, og vi håber, at vi kan holde fast i den udvikling,” siger Thomas Hertz.

LÆS OGSÅ: ”Stine Goya: Derfor holder vi ikke show”

Det senest offentliggjorte regnskab fra Stine Goya A/S er fra 2013, og det viste et mindre fald i både bruttofortjeneste og nettoresultat sammenlignet med 2012-regnskabet. Således landede bruttofortjenesten på 3,13 mio. kr., mens nettoresultatet lød på 285.000 kr. Regnskabet indeholder ikke tal for omsætning.

Stine Goya blev etableret som brand i 2006, og tøjet bliver i dag solgt via cirka 90 forhandlere på verdensplan.

Ifølge Thomas Hertz er strategien fremadrettet fortsat at holde fokus på det vigtige hjemmemarked, og sideløbende strømline det internationale salg.

”Vi vil gerne styrke den internationale distribution ved fremadrettet at fokusere mere intensivt på enkelte lande. Lige nu har vi salg i mange lande, men med ganske få butikker i hvert land. Der vil vi gerne fokusere mere,” siger Thomas Hertz.