Designfernisering sætter besøgsrekord
Designskolen i Kolding sæter rekord. På kun fire måneder har afgangsudstillingen ’I+You=We’ tiltrukket 35.000 besøgende.76 nyuddannede designere har siden den 25. juni haft deres afgangsprojekt til udstilling på Koldinghus. Udstillingen har blandt andet givet offentligheden mulighed for at se de nye danske designtalenters nytænkende metoder at behandle tekstil på og har sat besøgsrekord: Der har været 5.000 flere besøgende til afgangsudstillingen i forhold til sidste år – en stigning, der svarer til 15 procent.
Ifølge Charlotte Melin, som er kommunikationschef på Designskolen Kolding, er succesen et resultat af intensive PR-kampagner, som er skabt i samarbejde mellem Koldinghus og Designskolen.
”Vores foreløbige målinger viser, at afgangsprojekterne har været omtalt i knap 100 forskellige medier. Det er naturligvis et resultat af, at vi i år har brugt flere ressourcer på at markedsføre udstillingerne på de sociale medier. Rundt regnet har vi brugt ca. 1,3 millioner kroner på at markedsføre ’I+You=We’,” skriver Charlotte Melin i en mail til FashionForum.
Hun påpeger dog, at besøgsrekorden også skal ses i lyset af, at det danske sommervejr i år har været forrygende, og det har trukket flere besøgende til end forventet til afgangsudstillingen, der sluttede den 28. september.
Designskolen Kolding og Koldinghus har planer om et tættere samarbejde næste år.