Kunsten at skille sig ud under en modeuge
Med sit globale salgs- og marketingsagentur Vald Agency repræsenterer Jacob Valdemar en skarpt kurateret gruppe af danske og internationale designere. Strategien er blandt andet at skabe personlige og designtilpassede showroomoplevelser, der skiller sig ud fra mængden.På mindre end et år har Vald Agency – og stifter Jacob Valdemar – markeret sig stærkt på den internationale modescene med toneangivne designere og et netværk af indflydelsesrige kunder, som Opening Ceremony, Net-a-Porter og Luisaviaroma.
Jacob Valdemar har tidligere stiftet Salgs og PR bureauet Agency V, og selvom det har givet ham et internationalt netværk, er Vald Agencys kundebase ikke kun et resultat af tidligere arbejde.
LÆS OGSÅ: “Agentur Vald satser på toneangivende butikker”
”Bare fordi man tidligere har haft en salgsrelation, er det ikke ensbetydende med, at en indkøber vender tilbage året eller sæsonen efter. Indkøbere vil imponeres og de vil imponeres kontinuerligt – ikke kun af designerens kollektioner, men også af showroomets udtryk og atmosfære, ” siger Jacob Valdemar i et interview med FashionForum og fortsætter:
”Vald Agency tilstræber derfor at skabe showrooms, der komplementerer designernes univers og personlighed via showpieces, installationskunst og lignende. Derudover bestræber vi os på at gøre showroomet hjemligt, så indkøberne kan slappe af samtidig med, at de bliver kreativt stimuleret af design og rum,” siger han.
Utraditionel beliggenhed
Vald Agencys showroomfilosofi bidrager også til et fokus på beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed.
”Beliggenheden for showroomet skal afspejle designerne. Derfor vælger vi også vores venues ud fra den devise. I Paris ligger vi for eksempel i en hjørnelejlighed i et af byens nye, opblomstrende boligområder ved Canal St. Martin. Showrooms er ellers traditionelt beliggende i gallerier, men vi ville gerne skille os ud og afspejle designernes såvel som vores værdier. Vores utraditionelle beliggenhed skal derfor reflektere hjemmelighed og designernes fælles innovative tilgang, ” siger Jacob Valdemar.
Giver indkøberne en helhedsoplevelse
Vald Agency repræsentere blandt andet Asger Juel Larsen, Anne Sofie Madsen, Henrik Vibskov, New York-baserede Eckhaus Latta, smykkedesignerene Vibe Harsløf og FAUX / real og Katrine Kristnesen.
”Indkøbere tænder på en stærk designidentitet. Men den identitet skal gå igen i designernes showrooms for at skabe en helhedsoplevelse, de ikke glemmer, når de skal beslutte sig for køb,” siger Jacob Valdemar.