Nyt onlinemedie vil skabe et "one-stop univers"
I næste måned lanceres det nye medie Fashion-post.dk. Målet er at skabe et oplevelsesunivers, der opdateres 24/7 indenfor mode, skønhed og livsstil.Fashion-post er en ny online platform, der skal samle nyheder om mode, skønhed og livsstil. Derudover er Fashion-post web-TV, inspiration og netshopping alt samlet under ét digitalt tag. Platformen vil operere som et gratis og forbrugerorienteret knudepunkt – både som hjemmeside og som app.
Bag den nye online satsning står Camilla Frank, der blandt andet er tidligere chefredaktør på Alt for Damerne. Ifølge Camilla Frank stammer idéen til Fashion-post fra personlige erfaringer på nettet.
“Når jeg surfer på nettet, sidder jeg ofte med uoverskueligt mange åbne faneblade, fordi der ikke er én side, der giver mig et opdateret nyhedsbillede, inspirerer mig, underholder mig og giver mig muligheden for at shoppe. Idéen med Fashion-post er derfor at skabe et “one-stop univers”, der på overskuelig vis giver dig som modeinteresseret alt det, du søger,” siger Camilla Frank i et interview med FashionForum.
Indholdet på Fashion-post vil blive produceret og håndplukket af platformens redaktion samt eksterne bidragsydere. Stylist og modeblogger Pernille Teisbæk vil eksempelvis optræde som fast mode bidragyder med titlen ‘Special Fashion Contributor’. Derudover vil det også være muligt for brugerne at bidrage til indhold via upload af billeder eller kommentarer til redaktionelt indhold.
Fashion-post skal hovedsageligt finansieres gennem den tilhørende webshop, men kommercielt indhold gennem artikler og web-tv skal også bidrage til, at platformen kører rundt.
Selvom Fashion-post først går i luften i slutningen af oktober, kan man allerede nu tilmelde sig nyhedsbrevet på hjemmesiden, og få ekstra informationer op til lanceringen.