Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Vintermodeuge i nye klæ'r: Vision lukker - Revolver tager over

En ny skarpt kurateret messe tager over i Øksnehallen og Lokomotivværkstedet. Ved roret sidder de to garvede messedirektører Jan Carlsen (tidl. Vision-direktør) og Christian Maibom (tidl. Gallery-direktør).
En ny skarpt kurateret messe tager over i Øksnehallen og Lokomotivværkstedet. Ved roret sidder de to garvede messedirektører Jan Carlsen (tidl. Vision-direktør) og Christian Maibom (tidl. Gallery-direktør).

Rygterne har svirret gennem hele modeugen – der er opbrud i det københavnske messelandskab, men hvad indebærer de? Da FashionForum fredag aften klokken 18.30 fanger Vision-messedirektør Jan Carlsen pr. telefon, ønsker han ikke at bekræfte rygter om, at han i forlængelse af modeugen eftersigende slår pjalterne sammen med Gallery-direktør Christian Maibom.

Samme aften, blot tre timer senere, lander imidlertid en pressemeddelelse i FashionForums indbakke. Afsenderen er et helt nyt københavnsk messekoncept – Revolver – og pressemeddelelsen lyder sådan her:

“To af byens mest erfarne messearrangører Jan Carlsen tidligere Cph Vision og Christian Maibom tidligere Gallery int.fashion fair cph bundler forces og åbner en ny messe med navnet Revolver. Nye tider og nye skikke kræver nytænkning og udvikling. Carlsens struktur og økonomiske styrke, kombineret med Maiboms indsigt og netværk, er en meget stærk konstellation.

Revolver kommer til at tage sit geografiske udgangspunkt i byen København, Øksnehallen og Lokomotivværkstedet og alle den og deres fine kvaliteter. Det udstillermæssige udgangspunkt tages i den bedste skandinaviske designdrevne mode, mikset med like-minded fra øvrige udland. Revolvers mission er kort og godt at udgøre den foretrukne ordre-platform for den skandinaviske modebranche, samt tiltrække flest mulige kvalitetsindkøbere fra øvrige udland.

Udover at Revolver bliver kurrateret skarpt og præcist, så tilføres Revolver også et helt nyt afsnit med navnet ”Revolver Retail” der bliver et inspirationsområde, der skal udvikle og inspirere de besøgende indkøbere og butiksejere og derved dygtiggøre dem til, at sælge de brands de køber på Revolver. Det bliver første gang i Europa, at denne kombination imellem klassisk messe og retail ser dagens lys.

Baggrunden for det nye messeinitiativ skal ses i lyset af, at der trods modgang, ikke har været nogen nye messetiltag siden 2007. Nu er tiden kommet. Timingen for Revolver er perfekt qua de positive samfundsøkonomiske takter.

”På baggrund af den nu afblæste finanskrise, datoflytning og forvirring, uenighed imellem messerne om profil, ejerskab og ambitioner samt ikke mindst nødvendigheden af, at sende en ny og positiv historie ud fra København og Skandinavien, har vi i dag besluttet at trykke på knappen” udtaler Jan Carlsen.
”Vi skal vende et nyt kapitel og få den altafgørende positive stemning tilbage til byen og branchen” slutter Carlsen.”

FashionForum forsøger naturligvis at fange direktørerne til en opfølgende snak i dag.