Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Lang modeuge giver pressen mere tid til messerne

CPHFW SS15. Under denne modeuge er et pressebesøg på hver af de tre messer en del af On Schedule-kalenderen. Det har specielt betydning for de nye brands, mener Vision-chef.
CPHFW SS15. Under denne modeuge er et pressebesøg på hver af de tre messer en del af On Schedule-kalenderen. Det har specielt betydning for de nye brands, mener Vision-chef.

Som et nyt tiltag under denne modeuge har der som en del af On Schedule-kalenderen været indlagt pressebesøg på de tre messer; Vision, CIFF og Gallery.

”Vi er rigtig glade og meget stolte over, at vi kan være med på On Schedule. Det betyder, at pressen kommer herud to gange – i dag (tirsdag, red.) og i morgen til Designers’ Nest. Det betyder meget for os, og det betyder meget for vores udstillere, at der er en øget interesse,” siger Trine Lindegaard, der er Vision-messens Brand and Sales Manager.

LÆS OGSÅ: ”Optimistisk Vision-direktør: Tiden er inde til noget nyt”

Første pressebesøg var tirsdag på Vision-messen i Øksnehallen, og i går fulgte et besøg på CIFF, mens Gallery-messen er på On Schedule-kalenderen i dag kl. 13.

Lang modeuge giver nye muligheder

Messernes forskudte åbningsdage under denne modeuge har for manges vedkommende absolut ikke været set som en optimal løsning, men den forlængede modeuge har dog den fordel, at programmet har været knap så presset denne gang.

LÆS OGSÅ: ”Copenhagen Fashion Week rykker modeugen”

”Vi har en klar fordel i at det her (On Schedule-pressebesøg på messerne, red.) kan lade sig gøre, fordi modeugen er mere spredt nu, men jeg er stadig fortaler for, at hele modeugen ligger samlet,” siger Trine Lindegaard til FashionForum.

Selvom messerne primært handler om, at udstillerne får skrevet nogle ordrer i bogen, så undervurderer Trine Lindegaard ikke betydningen af, at modepressen har mulighed for at besøge så mange brands som muligt.

”Pressen er med til at diktere, hvad der er interessant, så det er en screening af, hvad slutbrugeren skal købe, og i sidste ende påvirker det, hvad butikkerne skal købe. Det har en kæmpe indvirkning,” siger Trine Lindegaard og forklarer, at specielt debutanterne og niche-mærkerne kan have gavn af en modepresse med mere luft i deres modeuge-kalender.

LÆS OGSÅ: ”Hippie-bælter på Vision: Journalisten fulgte designerdrømmen”

”På Vision er vi kendt for at have mange nye og anderledes udstillere, så jeg tror også, at de er meget afhængige af presseomtale og af, at der er nogen, der opdager deres brand,” lyder det fra Visions Brand and Sales Manager.