Custommade satser på Finland med nyt agent-setup
Både i Finland og Spanien skal der øget fokus på at vækste det danske mærke, siger direktøren.Det danske mærke Custommade satser nu benhårdt med agenturer i Finland og Spanien. I Finland har man valgt agentur under Essi Wahlman, fortæller adm. direktør Niels Dam til FashionForum:
“Grunden til at vi har valgt netop denne løsning, skyldes at vi sammen med agenten har indflydelse på, hvordan vores brand skal distribueres og brandes, samtidig med at vi har brug for den lokale agents know-how på markedet.”
Ved at gå ind på det finske marked fuldender Custommade med egne ord den nordiske distribution.
“Markedet matcher vores stil godt, vi har høje forventninger til samarbejdet, set ud fra hvordan det går os på de øvrige nordiske markeder,” siger direktøren til FashionForum.
I Spanien har Custommade også tidligere arbejdet med agenter, men er nu på grund af vækst på markedet flyttet over til en “meget stærk spiller”, Cia De La Moda, der også repræsenterer mærker som Iro, Vanessa Bruno og Paul & Joe.
“De seneste år har Spanien vist sig at være et interessant marked med god vækst for os, og det virker smo om de spanske kvinder kan identificere sig med vore feminine silhuetter,” lyder det.
Custommade sælges lige nu via flere end 700 multibrandbutikker i 30 lande.