CIFF udvider med to nye messeområder
CIFF føjer denne august to nye udstillingsområder til messen. Her er der fokus på designdrevne mærker - til både mænd og kvinder.Det er ikke mange sæsoner, siden CIFF lancerede området Crystal Hall med fokus på mere designdrevne mærker. Nu føjer den store messe i Ørestad endnu to områder med lignende fokus til porteføljen.
Til august lanceres nemlig de to nye områder Sleek og Lab, der skal fungere som alternativ til Crystal Hall, forklaringen lyder, at CIFF oplever en “øget interesse fra brands af Crystal Hall-kaliber, der gerne vil udstille på messen,” og direktør for design og fashion på CIFF, Kristian W. Andersen, tilføjer i en meddelelse følgende:
”Formålet med de nye områder er at styrke de brands, der er repræsenteret på CIFF. De sidste par år er vores platform vokset kraftigt, og derfor er det vigtigt at segmentere messen, således brandsene bliver bedst muligt præsenteret. Samtidigt gør vi besøget på CIFF mere effektivt og overskueligt for indkøberne,” siger han.
Meningen er, at Crystal Hall, Sleek og Lab skal fungere sideløbende i stedet for at udvide området og antallet af brands i Crystal Hall.
På Lab udstiller en række “innovative og visionære unge, up-coming talenter inden for streetwear og menswear.” Blandt udstillerne her er: Art Comes First, Martone Cycling, L’Homme Rouge, Amoire D’Homme, Baartmans and Siegel, Erik Bjerksjo, Han Kjøbenhavn, Peter Jensen, Tom Woods og Lou Dalton.
På Sleek er udstillerne “nogle af de mest designdrevne, nytænkende og eksklusive brands med primært fokus på womenswear.” Blandt udstillerne i her er: Raquel Allegra, Yde, Muuse, Freya Dalsjø, Mark Kenly Domino Tan, Rodebjer, American Vintage, Humanoid og Ganni.