Burberry: Vi har enestående momentum
I løbet af det forgangne år har det britiske luksusbrand omsat for over 400 millioner kroner. Om ugen. Japan er næste strategiske mål.Burberrys tern, tasker og trenchcoats sælger som aldrig før. Virksomhedens forskudte regnskabsår for 2013/2014 viser en omsætning på 2,33 mia. pund (ca. 21,4 mia. kr.), hvilket er en stigning på 17 pct. sammenlignet med året før.
Resultatet før skat steg med otte pct. til 461 mio. pund (ca. 4,23 mia. kr.), og regnskabet er dermed det bedste i virksomhedens historie.
”Burberry leverede rekordsalg og -indtjening i 2013/14. Styrken af denne præstation afspejler et fortsat strategisk fokus, kontinuerlige investeringer, disciplineret eksekvering og enestående brand momentum i løbet af året,” udtaler Burberrys CEO Christopher Bailey i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: ”Burberry bryder magisk barriere”
Burberry har allerede en fremtrædende tilstedeværelse på det kinesiske marked, og nu vil virksomheden fokusere på Japan med Osaka og Tokyo, som første strategiske mål.
Ifølge BBC er Burberrys ambition at firdoble omsætningen på det japanske marked til 100 mio. pund inden udgangen af regnskabsåret for 2017.
Ifølge Burberry er væksten i modevirksomheden primært drevet af salg af overtøj, lædervarer og herretøj.