Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Minimum sætter Junk de Luxe til salg

Den aarhusianske modevirksomhed Minimum sætter efter blot et års tid mærket Junk de Luxe til salg. Nu skal kerneforretningen i fokus, lyder det.
Den aarhusianske modevirksomhed Minimum sætter efter blot et års tid mærket Junk de Luxe til salg. Nu skal kerneforretningen i fokus, lyder det.

Efter blot omtrent et års ejerskab har Minimum valgt at sætte Junk de Luxe til salg. Det fremgår af en pressemeddelelse fra virksomheden.

”Vi har analyseret og konkluderet, at de ressourcer, som kræves i forbindelse med revitaliseringen af et godt og velkendt brand under vores vinger, ikke står mål med de muligheder, vi har i vores anden virksomhed,” siger direktør Jacob Fisker i meddelelsen.

”Vi vælger derfor at fokusere vores kræfter, der hvor udviklingen er med os, og det er den i Minimum, hvor 2013 medførte en omsætningsvækst på 42 pct. og en forbedring af EBITDA med 50 pct. til 18,3 mio. kr. Vi vil rykke endnu tættere på vore kunder og sikre os, at de tjener mange penge på vores brand, ligesom vi vil rykke tættere på vores leverandører med henblik på at sikre os, at de også er klar det næste trin i vores udvikling,” siger han videre og fortsætter:

”På trods af et yderst presset detailmarked udviser indsalget til efteråret endnu engang en markant vækst i Minimum. Det medfører øgede krav til organisation og ledelse, hvilket er meget positivt men også krævende.”

Derfor fokuserer Minimum fremadrettet kræfterne på at underbygge og forstærke den platform, som Minimum har opnået igennem de seneste år såvel i Danmark som internationalt:

”Selvom Junk de Luxe dermed ikke har en fremtid under Minimums vinger, så er det fortsat et stærkt varemærke, med en god historik, som vil kunne videreudvikle sig positivt i de rigtige hænder. De første indledende forhandlinger med potentielle købere er påbegyndt,” slutter Jacob Fisker.