Dansk skobrand hitter i Kina
Det dansk/norske skomærke D:Fuse har i løbet af syv år skabt en omsætning på 300 millioner kroner.Mange i den danske modebranche drømmer om at få en fod indenfor på det attraktive kinesiske marked, og nu ser det ud til at være lykkedes for danske Kasper Leschly, som sammen med sin norske forretningspartner Thomas Poppe står bag det kinesiske skomærke D:Fuse.
Det skriver Dagbladet Børsen ifølge Business.dk.
Skomærket D:Fuse produceres lokalt og sælges i 250 butikker over hele Kina. Virksomheden har eksisteret siden 2006, og på syv år har de to nordiske forretningsmænd opnået en omsætning på ca. 300 millioner kroner og en vækst på over 10 procent.
Ifølge Kasper Leschly går vejen til de kinesiske butikker og forbrugere gennem partnerskab.
”Ud over de indlysende ting omkring økonomi skal man have styr på deres brandportefølje, deres setup og hele deres firmakultur – en proces, der kan tage måneder. Men det allervigtigste er, at man mødes ofte og opnår at få en rigtig god forbindelse med de mennesker, der sidder på den anden side af bordet,” siger Kasper Leschly til Børsen.
Sidste år indgik det nordiske forretningspar med Kinas fjerdestørste skoproducent, Saturday Group, som har købt 80 procent af firmaet, mens Kasper Leschly og hans norske makker Thomas Poppe hver ejer 10 procent.
”Det er selvfølgelig en ordentlig mundfuld at blive indlemmet i et foretagende med en årlig omsætning på 3 milliarder kroner, men de passede perfekt til os. For vi havde lige nøjagtig det smarte unge skomærke, de stod og manglede i deres portefølje, og samtidig havde vi brug for deres meget større setup med salg og distribution,” forklarer Kasper Leschly til Børsen.
Kilde: Børsen