Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Friis Co. genopstår med ny investorgruppe

Friis & Co., der i foråret blev begæret konkurs, er genopstået med ny ejergruppe. Det er stadig Mikkel Vendelin, der også var formand i tidl. Friis Label Factory, der sidder på bestyrelsesformandsposten.
Friis & Co., der i foråret blev begæret konkurs, er genopstået med ny ejergruppe. Det er stadig Mikkel Vendelin, der også var formand i tidl. Friis Label Factory, der sidder på bestyrelsesformandsposten.

En gruppe af nye investorer har siden konkursen i Friis Label Factory i foråret 2013 arbejdet på at genrejse og forny såvel accessoir-brandet Friis Co. som unisex-modemærket Oill. Tidligere på året erhvervede House of Brands International med Karin Adcock i spidsen således aktiemajoriteten i virksomheden bag Friis & Co. og Oill, mens tidligere formand for Friis Label Factory Mikkel Vendelin fortsætter som formand i det nye set-up bag de to brands sammen med brand manager Kasper Rasmussen, og Simon Lajlev Larsen, der er tidligere økonomidirektør for Pandora Asia/Pacific, er trådt ind som adm. direktør for begge mærker. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Under den nuværende ledelse er der oprettet en ny intern struktur, hvor to separate designteams fremadrettet designer for henholdsvis Friis Co. og Oill.

Her er der ifølge meddelelsen siden foråret arbejdet intensivt med at innovere og strukturere kollektionerne hos begge brands, så de er blevet endnu mere fokuserede både kreativt og trendmæssigt.

“For at skabe to profitable brands kræver det, at vi er tro mod vores designstrategi og forbedrer distributionen med fokus på nøglemarkeder. Vores mission er at udvikle de rigtige produkter på det rigtige tidspunkt, hvorfor det er vigtigt at forny og udnytte synergien mellem design, indkøb, marke- ting og salg. Og vores designere skal fremadrettet skinne igennem kollektionerne for at skabe et mere autentisk og relevant produkt,” siger Simon Lajlev Larsen i meddelelsen.

Videre har man indgået samarbejde med brandingspecialisten Allan Kruse fra Spandet and Partners, der har været med til at re-definere og videreudvikle platformene for begge brands.

For Simon Lajlev Larsen er tiltagene hos Friis Co. og Oill essentielle for at skabe stabilitet i både forretning og kollektioner og ikke mindst for at kunne fastholde kunder og forbrugere fremadrettet:

“Det har været vigtigt for os, at de nye strategiske og kreative tiltag hos både Friis Co. og Oill skal af- spejle den ånd af iværksætteri, dedikation og poten- tiale, der findes i begge brands. Da vi befinder os i fast fashion-segmentet, er det meget vigtigt for os at tydeliggøre vores profil og intentioner, så vi står stærkt på markedet – både over for kunder, forbrugere og presse,” siger han.