Eksportfremstød: Dansk og japansk modemesse i nyt samarbejde
Modemessen Vision har indgået samarbejde med Japan Fashion Week om at give tre danske og tre japanske designere et rygstød.Den københavnske modemesse Vision har oplevet stigende interesse fra Japan. Og med det som springbræt lancerer Vision nu i samarbejde med den japanske modemesse Japan Fashion Week Internation Fashion Fair (JFW IFF) et nyt eksportfremstød.
Tiltaget giver tre udvalgte skandinaviske og tre japanske designere mulighed for at udstille gratis på både den københavnske og den japanske modemesse til vinter. Det er Vision og JFW IFF, der udvælger udstillerne.
”Skandinavisk og japansk design har mange fællesnævnere i deres stilmæssige udtryk og bliver gensidigt inspireret. Derfor giver dette samarbejde rigtig god mening,” lyder det fra Visions salgschef Trine Lindegaard i en pressemeddelelse.
Hver af de to messer udvælger tre udstillere ud fra en række kriterier, blandt andet lokalt pondus:
”De brands, vi udvælger til at repræsentere Skandinavien i Tokyo, skal til en vis grad være veletablerede på deres hjemmemarked for at kunne favne et fremtidigt japansk forretningseventyr,” lyder det fra Trine Lindegaard, som afslutter:
”Vi er stolte af at kunne bidrage til udbredelse og anerkendelse af Visions udstillere på et globalt plan.”
JFW IFF løber af stablen i den japanske hovedstad Tokyo fra torsdag den 23. januar til lørdag den 25. januar 2014. Herefter rejser de udvalgte seks japanske og skandinaviske udstillere mod København for at udstille på Vision i dagene fra onsdag den 29. januar til fredag den 31. januar 2014.