Lyngby Storcenter satser på luksus
Flere luksusbutikker og fokus på kundepleje er Lyngby Storcenters våben i kampen mod e-handel.Lyngby Storcenter vil være stedet, hvor man huser Danmarks største mærkevarebutikker inden for detailhandel.
Derfor gennemgår Lyngby Storcenter i øjeblikket en forandring, med investeringer i millionklassen, hvor filosofien er, at hver ny butik skal overgå den forrige i forhold til luksus og kvalitet. Det skriver Lyngby Storcenter i en pressemeddelelse i anledning af centrets 40-års fødselsdag i dag.
Seneste skud på butiksstammen hos 40-års-fødselaren er Tiger of Sweden og Ralph Lauren, samt MF by Mette Freyberg, der dermed gør blandt andre DAY Birger et Mikkelsen, Sand, Mr Harris, Ginsborg og alle de øvrige mærkevarebutikker følgeskab.
Kundepleje er altafgørende i kampen mod e-handel
Udover opgraderingerne på butiksfronten, så har Lyngby Storcenter fokus på måder at lokke kunderne væk fra mus og tastatur.
”Den helt store udfordring ligger i at konkurrere med den stigende internethandel, hvor kunderne i dag uforstyrret kan sidde og shoppe på nettet med slumretæppet og en kop te,” siger Lyngby Storcenters direktør Torben Schwabe i pressemeddelelsen og fortsætter:
”Men dét, som nettet ikke kan, er, at give danskerne en social helhedsoplevelse. Her er kundepleje og kundeservice fuldstændig essentielt. Det er også netop derfor, vi i disse år investerer så massivt i forhold til at forbedre kundefaciliteterne og oplevelsen i og omkring Lyngby Storcenter,” lyder det fra Torben Schwabe.
Da Lyngby Storcenter åbnede i 1973 var det Nordeuropas største af slagsen. I dag huser centret 120 butikker, som samlet omsætter for knap to mia. kr. årligt.