Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Danish Design Association får ny direktør

Pr. 1 oktober 2013 bliver den tidligere direktør for kommunikations- og lobbyvirksomheden Kreab Gavin Andersen Morten Grøn ny direktør for Danish Design Association.
Pr. 1 oktober 2013 bliver den tidligere direktør for kommunikations- og lobbyvirksomheden Kreab Gavin Andersen Morten Grøn ny direktør for Danish Design Association.

Tidligere direktør og partner i den internationale kommunikations- og lobbyvirksomhed Kreab Gavin Anderson, Morten Grøn, bliver pr. 1.oktober ny direktør for Danish Design Association (DDA). Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Ifølge pressemeddelelsen har Morten Grøn mange års erfaring med strategi-, kommunikation- og forretningsudvikling, og har siden 2010 suppleret sit virke som rådgiver med hvervet som formand for Public Relations Branchen i Danmark. DDA vurderer at de har valgt en kommunikationsprofil, som har erfaring med at lede og udvikle en organisation.

”Vi er rigtig glade for at have fået Morten med om bord. Mortens store erfaring med strategisk kommunikation, politik og foreningsarbejde bliver et løft til DDAs kommunikation på flere fronter: kommunikationen med medlemmerne, med politikerne og med pressen,” siger Martin Delfer, der er partner i Designit og formand for Danish Design Association.

Opgaven er videreudvikling

Ifølge pressemeddelelsen glæder Morten Grøn sig især til at skabe værdi for DDAs medlemmer:

“Opgaven er at videreudvikle de mange faglige netværk, der er DDAs varemærke og bidrage til professionaliseringen af de danske designvirksomheder. Og så bliver det en kerneopgave at skabe de bedste rammevilkår for branchen og promovere dansk design i Danmark og internationalt,” fortæller Morten Grøn.

Om valget af en stærk kommunikationsprofil siger Martin Delfer:

“Med Morten har vi fået en udfarende kraft, der kan varetage både større og mindre designvirksomheders interesser og sørge for, at designbranchen får endnu mere politisk bevågenhed. Design er et af de redskaber, som skal være med til at løfte konkurrencekraften i Danmark og der ligger et enormt potentiale i at bruge designernes løsninger, og formidle hvad branchen kan. Morten er den helt rigtige profil til det job.”