Messeledelse vejrer optimisme: 65 nye brands på Vision
Mere end 250 mærker vil være at finde på Vision-messen under den københavnske modeuge. En helt ny optimisme er skyld i den store tilslutning, vurderer Vision-brand manager.Modemessen Vision præsenterer denne sæson over 40 nye brands og 25 nye upcoming designere på Lokomotivværkstedet, hvor Vision-messen holder til.
”Vi har flere brands repræsenteret i denne sæson. Det skyldes, at vi har mange nye brands og agenter, som har fået flere brands. Og så er der en større interesse i at udstille, end der har været de tidligere sæsoner,” fortæller Trine Lindegaard, der er Brand Manager hos Vision.
Mere end 250 brands udstiller denne sæson på Vision. Det er en blanding af nye og etablerede mærker. Blandt andet David Andersen, Inwear, Whiite og Munthe plus Simonsen. Trine Lindegaard vurderer, at det er en helt ny optimisme, som er skyld i den store tilslutning til messen.
”Jeg tror, der er optimisme ude i markedet. Det begynder at gå bedre i butikkerne. Brands’ne mærker en stigende efterspørgsel,” siger hun til FashionForum.
Fra showroom til messestand
De mærker, der tidligere har fremvist deres kollektioner i showroom, er nu også at finde på messerne. Foruden det sociale aspekt i at udstille på messe, håber mærkerne nu på gennem messeplatformen at tiltrække nye kunder. Det mener Trine Lindegaard:
”Dem, der står i showroom, kan selvfølgelig vedligeholde deres eksisterende kunder, men de kan ikke møde nye. Det kan de derimod på messen, og det er derfor, der er en større interesse for at komme ud.”
Nye mærker lokker indkøberne til
De nytilkomne mærker skal lokke indkøberne til, og det er Trine Lindegaard der sørger for at de repræsenterede mærker, der kommer fra både Skandinavien og Nordeuropa, danner en sammenhængende ramme om messen.
”Vi er ude at finde nye og spændende talenter, for at vores indkøbere også kan se noget nyt og kreativt. På den måde skaber vi en teaser på messen, så det ikke bare er de samme udstillere hele tiden,” siger Trine Lindegaard, og understreger at både det nye og sammenhængen i det hele er til for indkøberne:
”Alt det her gør vi for at gøre det nemt for indkøberen. Sådan at når de kommer til vores messe, hurtigt kan danne sig et overblik og se, hvad de skal bruge. Hvis der ikke er rød tråd i det, der bliver vist, så er det, at indkøbere skal fare forvirret rundt for at finde det, de vil have,” siger hun.
Samspil mellem messe og udstiller
Trine Lindegaard har gjort meget ud af at opfordre udstillerne til at gøre deres kunder opmærksomme på, hvor de kan findes under modeugen.
”Vi har opfordret vores udstillere til at gøre en indsats blandt andet på de sociale medier, for at få indkøbere til at rette vejen forbi os,” siger Trine Lindegaard og fortsætter:
”Udstillerne gør allerede selv en stor del af forarbejdet, når det kommer til at invitere de rigtige beslutningstagere. Blandt andet booker mange udstillere møder på forhånd, og det skal spare begge parter for tid og penge.”