Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Becksöndergaard: Vi vil være internationale

Danske Becksöndergaard indgår et samarbejde med kapitalfonden Valedo. Det skal sikre fortsat vækst og fremtiden som internationalt accessory-mærke.
Danske Becksöndergaard indgår et samarbejde med kapitalfonden Valedo. Det skal sikre fortsat vækst og fremtiden som internationalt accessory-mærke.

Accessory-mærket Becksöndergaard har netop indgået et partnerskab med den svenske kapitalfond Valedo, der indtil for nyligt udelukkende investerede i norske og svenske virksomheder.

Det nye samarbejde skal sikre, at Becksöndergaard har ressourcerne til at fortsætte sin kraftige vækst og realisere ambitionerne om den langsigtede strategi som seriøst internationalt modeaccessory-mærke.

“I det daglige vil vi fortsætte vores arbejde præcis som vi hidtil har gjort, men med støtte fra og sparring med vores nye administrerende direktør og en stærk bestyrelse med et fantastisk internationalt netværk og en masse erfaringer i bagagen,” fortæller den adm. direktør Anna Søndergaard til FashionForum.

Organisk vækst

Virksomheden har hidtil vokset organisk og det er, ifølge Anna Söndergaard, også planen fremadrettet. Sidste år fordoblede Becksöndergaard den generelle omsætning, og strategien for fremtiden er klar:

”Vi har i de sidste mange år haft fokus på at opbygge vores organisation og salgsnetværk og følge med under de seneste års voldsomme vækst,” fortæller

”Fokusset for samarbejdet med vores nye partnere og den nye bestyrelse er at internationalisere vores brand og følge op på de seneste års flotte vækst ved at styrke vores markedsposition i primært de lande, vi allerede har etableret salg i.”

Stor succes i Tyskland

Det er blandt andet i Tyskland, mærket har stor succes, hvor de ifølge Anna Söndergaard firdoblede omsætningen sidste år. Det er derfor også klart et fokusmarked for Becksöndergaard, men også andre markeder klarer sig godt:

”Vores hovedfokus på den kortere bane er vores eksisterende markeder, som generelt alle viser ekstremt flot vækst. Det primære fokus er på vores hovedmarkeder, som omfatter Norge, Tyskland, Danmark, UK, og Frankrig,” fortæller hun og understreger samtidig muligheden for at udvide horisonten i fremtiden:

”Vi kan naturligvis ikke udelukke, at vi løbende går ind i nye markeder, når det giver mening og vi kan finde de rette samarbejdspartnere på salgssiden,” fortæller Anna Söndergaard og slutter:

”Her i 2013 har vi eksempelvis indgået samarbejder i Finland og Italien, ligesom vi har mange nye spændende muligheder på oversøiske markeder, som vi også skal have taget stilling til.”