Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Detail-revolution - sådan angriber du omnichannel

Det amerikanske handelskammer inviterer til gratis gå-hjem-møde om moderne detailhandel - med indlæg fra blandt andre FIT NYC-professor Renee Cooper.
Det amerikanske handelskammer inviterer til gratis gå-hjem-møde om moderne detailhandel - med indlæg fra blandt andre FIT NYC-professor Renee Cooper.

”Den digitale revolution har vendt op og ned på detailmarkedet. Det er ikke længere butiksejerne, der bestemmer, hvilke varer kunderne har adgang til. I dag er det derimod den teknologi, forbrugerne har adgang til, der afgør det.”

Sådan beskriver AmCham, det amerikanske handelskammer i Danmark, de massive ændringer, der foregår i retaillandskabet disse år.

AmCham inviterer derfor i slutningen af april i samarbejde med Dansk Erhverv og Deloitte til et – i øvrigt gratis – eftermiddagsseminar om, hvordan man bedst favner udfordringerne ved omnichannel – altså salg via flere kanaler – under overskriften The Retail Revolution.

Blandt talerne ved arrangementet finder vi professor Renee Cooper fra Fashion Institute of Technology (FIT) i New York, der er i Danmark for at diskutere, hvor vigtigt det er at holde sig ovenvande i et detailmarked, der ændrer sig med lynets hast.

Også Ann Møgelberg, der er partner i Deloitte taler ved seminaret, hvor hun giver os et overblik over den økonomiske situation for detailhandlen lige nu. Hun understreger videre, hvor vigtigt det er som virksomhed at finde én samlet strategi på tværs af salgskanalerne for at bevare sin relevans.

Bo Sannung der er chef for Center of Excellence, Integrated Marketing Management, ved SAS Institute fortæller om de store muligheder, ”big data” giver. Big data er en term, der dækker over de enorme – og ofte noget uoverskuelige – datamængder, onlinesalg bidrager med. Vel at mærke data, der, hvis det behandles bevidst, kan bidrage til mersalg og et indgående kendskab til kunderne. SAS Institute har i øvrigt ikke noget med luftfart at gøre i denne sammenhæng, men er derimod et internationalt softwarefirma, der arbejder med netop tekniske løsninger til at bearbejde big data.

The Retail Revolution

Tid: 30. april kl. 15-17.30

Sted: Deloitte, Weidekampsgade 6, 2300 København S.

Tilmelding: Følg dette link