Med 18 pct. flere besøgende i år sammenlignet med sidste år, vælger herretøjsmessen Stitch i London, at messen fra og med sommeren 2013 også skal omfatte tøj til kvinder. Stitch udvider således med henblik på bedre at kunne konkurrere med de andre store britiske messer, Pure London og Moda og lægger i den forbindelse også et bynavn til titlen, så messen fremadrettet hedder Stitch London.
Modemessen vil blive relanceret i store nye lokaler på New Oxford Street i hjertet af London i juli 2013 og skal som udgangspunkt tiltrække indkøbere til unge i alderen 16-25 år.
Adm. direktør for Stitch London Brian Duffy håber, at tilføjelsen fører til bedre forretning for udstillerne:
”Vores hovedformål med ekspansionen er at gøre det muligt for vores kunder at præsentere deres kollektioner til kvinder såvel som herrer og samtidig tiltrække nye udstillere,” forklarer han til FashionUnited.co.uk.
På de to store etager, som Stitch London kommer til at råde over, vil messens udstillere fremadrettet få større spillerum, hvad angår kreative udfoldelser af de kommende præsentationer. De får nemlig bedre mulighed for selv at skræddersy deres messestande.
SS14-kollektionerne vil blive udstillet i de nye lokaler fra d. 23.-24. juli 2013.
Kilde: fashionunited.co.uk