Bestseller-brand satser internationalt med musiktiltag
Med henblik på at forene dansk mode og dansk musik introducerer det danske Bestseller-ejede brand dette forår konceptet Selected Music - Songs That Shape Fashion.I håbet om at øge det internationale kendskab til brandet har Selected søsat et nyt projekt, der forener musik og mode. Således introducerer det danske Bestseller-ejede brand dette forår konceptet Selected Music.
Selected giver med det nye projekt en række danske kunstnere mulighed for at få indflydelse på, hvad der skal spilles i Selecteds 31 butikker i blandt andet Danmark, Norge og Tyskland. Selected udvælger hver anden måned en dansk kunstner, der får lov til at vælge, hvilke sange der skal spilles i butikkerne. Kunstnerne får selvfølgelig også tre af deres egne sange med på playlisten.
Hos Selected fortæller kommunikationsmanager Allan Fledelius, at musikken indgår som en stærk inspirationskilde i firmaets hverdag:
“Med hjælp fra nuværende platforme vil vi videreformidle den danske musik og lade succeserne fra både den danske mode- og musikscene smelte sammen og fælles nå stærkere ud til de internationale kunder,” lyder det i en pressemeddelelse.
Første kunstner på banen er forsanger i esbjergensiske band The Floor Is Made Of Lava Tobias Kippenberger håber, at han gennem samarbejdet kan give kunderne en mulighed for enten at høre noget helt nyt eller opleve det fra et andet perspektiv:
”Musikken skulle gerne gøre en forskel for dem, som lytter med, og de skulle gerne føle noget andet efter, end de gjorde før,” forklarer han i et videointerview.
I interviewet forklarer Tobias Kippenberger videre, at han har udvalgt fem sange, der hver især har virket som inspirationskilde til bandets tre album, foruden fem numre, som han forudser kan være stemningssættende for bandets kommende fjerde album.
Projektet blev lanceret i forbindelse med Copenhagen Fashion Week AW13.
Se hele interviewet med Tobias Kippenberger her: