Gallery: Stor tilfredshed hos udstillerne
Meldingen er klar fra en række brands, FashionForum har talt med - der er gang i salget igen.Selvom både messedirektør Christian Gregersen og de udstillende brands melder om en sløvere dag end i går, er alle de brands FashionForum besøger enige; det går godt med salget og indkøberne er seriøse, og lægger ordrer.
”Det er længe siden, vi har haft så meget at lave. Der har været fuld knald på fra morgen til aften med en del udenlandske indkøbere fra Tjekkiet og Tyskland,” lyder det fra Henriette Tholander fra Rabens Saloner.
Hun bakkes op af både Libertine-Libertine og Soulland, der begge kan melde om stor fremgang og tilfredshed.
”Vi har lavet rekord for tredje gang. Jeg begynder at få min tro tilbage på messerne,” siger Rasmus Bak, ejer og grundlægger af Libertine-Libertine og tilføjer at brandet – ligesom Soulland og Rabens Saloner – har fået en del nye indkøbere til at skrive ordrer.
Folk er klar til noget nyt
Hos Trend House Gruppen A/S, der er distributør for 10 mærker og selv laver to, er man også godt tilfredse. Virksomheden har eksisteret i 32 år og sælger til omkring 1000 butikker i Skandinavien – og her er man ikke i tvivl: indkøberne er klar til noget nyt.
”De er til farver og til det rå. Treatments, vask på denim og nitter er folk helt begejstrede over og er glade for, at der sker noget nyt,” Rikke Kiel, salgsdirektør i Trend House Gruppen.
”Det er mere løssluppent igen. Og det er dejligt, det er jo langt sjovere,” siger hun.
Bedre end Berlin
Hos J. Lindeberg har Maja Kihlgård, der er sælger i blandt andet Norge, svært ved at skjule sin begejstring.
”Vi er jo også på messe i Berlin, men det her er meget bedre for os. Det er bedre mærker og mere stabilt. Vi har haft en god messe med mange fra andre lande, der kigger forbi udover alle de møder, vi allerede har booket ind.”
Og både Gestuz og brandet Hansen melder også positivt ud – i går var der flere mennesker, men der er generelt stor interesse for begge brands.
”Det er en positiv oplevelse, der er en buzz og en følelse af business,” siger Åsa Helena Hansen, kreativ direktør af Hansen, mens Christiane Hagger, PR & Marketing manager hos Gestuz også mærker interessen.
”De fleste af vores ordrer bliver lagt i showroomet, men vi fornemmer travlhed og folk er meget ude at snue. I går var travl og der er en del udenlandske indkøbere, der kigger – så vi bruger mest messen til at skabe brand awareness,” slutter hun.