Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

CPH KIDS: Udenlandske brands kommer for stemningen

CPH Kids har gode, seriøse indkøbere og et helt særligt look - og det er attraktivt for to udenlandske brands.
CPH Kids har gode, seriøse indkøbere og et helt særligt look - og det er attraktivt for to udenlandske brands.

CPH Kids i Tappehallerne har en del udenlandske udstillere. Da FashionForum møder to af dem, er det tydeligt, hvorfor de kommer til lige netop denne messe og udstiller: stemningen er god, indkøberne ditto og deres brands passer godt ind i messens samlede look.

Sådan lyder de enstemmige ord fra hollandske 4FunkyFlavous og det svensk/britiske Indikidual.

”Indkøberne her er interesserede og ude efter et bestemt look, som vi passer godt ind i,” lyder det fra Syreeta Johnson, den ene del af brandet, der oplyser, at der allerede er lagt ordrer.

Hun mener samtidig, at stemningen er rigtig god.

”På mange af de andre messer er looket meget piget og overgjort – især hvis de holder shows. Her er det et helt andet og mere afslappet, trendy look,” siger hun, og påpeger at brandet skiller sig ud i London fordi det netop ikke er piget, mens det her passer ind.

Seriøse indkøbere
Hollandske 4FunkyFlavours er et relativt nyt brand, der er på CPH Kids for anden gang. Brandet sælger i næsten tyve lande, selvom første kollektion kom i sommeren 2010.

”Vi passer rigtig godt ind med de skandinaviske brands, især dem der er her,” lyder det fra Jurgen van der Sanden,  direktør i brandet.

For selvom brandet med direktørens egne ord ”generelt ikke bryder sig særlig meget om messe-systemet”, er de godt tilfredse med udgangspunktet her på CPH Kids’ første dag.

”Vi har allerede fået de første ordrer, også fra udenlandske indkøbere der er på indkøb efter det skandinaviske look, vi er en del af. Her er en smule stille, men dem der er her, er seriøse og ved, hvad de vil have.”

Samtidig er direktøren klar over, at messen i København skal bruges på andet end salg.

”Vi har rigtig meget business-to-business salg online, så det handler lige så meget om at skabe interesse og vise flaget. Der er København et godt udgangspunkt.”