Jackpot-direktør bliver ny adm. direktør i Masai
Sune Bjerregaard, adm. direktør i Jackpot, rykker til Masai og skal dermed videreføre Nina Rye og Hans Ryes livsværk.For snart 20 år siden startede Nina Rye og Hans Rye modebrandet Masai. Siden dengang har Hans Rye siddet i spidsen som adm. direktør. Men for at sikre energien og fremdriften ansættes nu Sune Bjerregaard, mangeårig direktør i Jackpot, som adm. direktør for det danske modebrand.
”Masai er stadig en meget ung virksomhed, som fortjener et langt og lykkeligt liv. Vi er sikre på, at der er et kæmpe udviklingspotentiale, som kan bære virksomheden udover første generation og forhåbentlig mange generationer frem,” lyder det i en meddelelse til FashionForum.dk fra Nina Rye og Hans Rye, der fortsætter:
”For at sikre at energien og fremdriften bevares i årene fremover, er det nødvendigt at give plads til friske kræfter og efter moden overvejelse har vi besluttet at ansætte en afløser for Hans Rye.”
Hans Rye trækker sig tilbage fra den daglige drift i løbet af et til to år – muligvis tidligere, afhængig af, hvornår Sune Bjerregaard kan starte. Overdragelsen af ansvaret vil foregå i en periode, hvor Hans Rye fungerer som arbejdende bestyrelsesformand – Masai stifter nemlig en bestyrelse som grundlæggeren bliver formand i.
Kompetent kapacitet
Hvad angår den nye adm. direktør er der kun rosende ord fra grundlæggerne af Masai.
”Sune Bjerregaard er en særdeles kompetent og erfaren person. Sune har hele sit liv arbejdet inden for modebranchen. De seneste syv år har Sune arbejdet for IC Companys, og kommer fra et job som Managing Director for Jackpot mærket. Sune er en meget behagelig person med stor empati og han er en udpræget team spiller,” lyder det.
Og Sune Bjerregaard selv ser da også frem til at komme i gang med arbejdet. Med sig fra sin tid i Jackpot tager han følgende:
”Jackpot er en snart 40 år gammel virksomhed, som har forstået at fastholde brandets dna. Respekten for et brands dna med de tilpasninger og opdateringer som er nødvendige for at beholde positionen på markedet, vil jeg tage med mig til Masai,” siger han til FashionForum.dk.
Store muligheder
”Jeg takkede ja til jobbet som adm. direktør, da jeg mener, Masai har store muligheder for at udbygge deres forretning i de kommende år. Masais koncept er helt unikt i dets silhuetter og design, som samtidig henvender sig til en bred vifte af kunder på de markeder, de er repræsenteret på. Derudover synes jeg, at opgaven omkring et generationsskifte og det at videreføre virksomheden sammen med de dedikerede medarbejdere i Masai tiltalte mig,” siger Sune Bjerregaard inden han beskriver hans nye arbejdsplads:
”Masai har en stærk position på de markeder, hvor de er repræsenteret. Engroskunderne er glade for samarbejdet – den stærke position mener jeg godt, man kan udbygge endnu mere. Der er også europæiske markeder, Masai ikke er repræsenteret på endnu, og der skal der skal tages fat. Udover Masais engrosforretning, vil det være nærliggende at bygge videre på Masais retailforretning, som fungerer rigtig godt i dag i både Danmark og Sverige,” siger han, inden han afsluttende peger på den vækst, han vil søge at fastholde.
”Masai er en meget veldrevet virksomhed, som har formået at vækste i en økonomisk hård tid og samtidig fastholde en høj indtjeningsgrad, hvilket er imponerende. Det er vigtigt at holde denne trend.”
Billede: Sune Bjerregaard