Oh! - Kopenhagen Fur lancerer eget modebrand
Oh! by Kopenhagen Fur er navnet på det internationale modebrand, som skal flytte Kopenhagen Fur fra at være råvaresælger og inspirator for mode- og pelsbranchen til også selv at producere og sælge til forbrugerne.
Oh! by Kopenhagen Fur er navnet på det internationale modebrand, som skal flytte pelshuset Kopenhagen Fur, der i øvrigt yder støtte til FashionForum.dk, fra at være råvaresælger og inspirator for mode- og pelsbranchen til også selv at producere og sælge til forbrugerne.
"Som verdens største leverandør af de råvarer, pelsbranchen baseres på, har vi en interesse i at udvikle alle led i værdikæden, således at vi kan sikre en fortsat efterspørgsel af vores kerneprodukt. Det er vigtigt, at vi som en del af en meget lang værdikæde er opmærksomme på hver enkel ændring i markederne både i forhold til slutbrugers oplevelse, men også i forhold til branding og markedsføring i detailleddet," siger kommerciel direktør i Kopenhagen Fur Patrizia Venturelli Christensen
Uudnyttede markeder er målgruppen.
Oh! by Kopenhagen Fur lanceres ikke som en konkurrent til allerede etablerede pelsbrands, lyder det i en pressemeddelelse fra huset, men derimod som "en innovativ markedsaktør hvis fineste rolle er at udforske uudnyttede markeder". Patrizia Venturelli Christensen forklarer:
"Vores erfaring fra det kreative designcenter Kopenhagen Studio er, at de forskellige led i værdikæden oplever en masse udfordringer, som blokerer for udviklingen af potentielt store forretningsområder – blandt andet accessories.Leverandører, producenter og butikker har svært ved at optage læring omkring teknologi, produktion, markedsføring og salg til nye markeder. Vores tværfaglige erfaringer skal sikre os succes i forhold til udviklingen af nye markeder."
Markedsudviklingen gavner samlet branche
Det nye modemærke skal som brand rykke ved de sammenhænge, hvor forbrugeren til daglig ser, oplever og bærer pels, forklarer direktøren:
"De allerede etablerede brands, som i sidste ende er Kopenhagen Furs egne kunder, skal ikke se Oh! by Kopenhagen Fur som en konkurrent men derimod som en frisk og innovativ spiller, der sprænger rammerne for, hvad man kan med pels," fastslår hun og fortsætter:
"Vi kommer til at supplere det etablerede pelsmarked med nye produkter, som vi i de senere år har erfaret, at forbrugerne mangler. Dermed udvikler vi nye salgskanaler for den samlede branche, og vi skaber et know-how i forhold til produktion, som igen kommer hele branchen til gode. Oh! by Kopenhagen Fur er tænkt som spydspidsen, der vælter mure ind til nye markeder."
Tilgængelighed skal sikre stor vækst
Oh! By Kopenhagen Furs egne designere skal producere pelsprodukter, ikke bare til de pelsvante og købestærke segmenter, men til den brede offentlighed, forklarer huset. Oh! by Kopenhagen Fur satser nemlig på en tre-delt produktstrategi, hvor der vil være produkter i både priskategorierne low-, mid-og high-range.
"Særligt low-range produkterne, som primært udgøres af acccessories, er interessante, idet de består af accessories og modetøj i luksus-kvalitet, som i modsætning til traditionelle pelsprodukter kan erhverves til overkommelige priser," mener direktøren, som videre forklarer:
"Ved at satse på en kvantitets-baseret produktion, som man ikke ofte ser i pelsproduktion, sikrer vi de lave produktionspriser, som gør det muligt for os at sælge luksuriøse produkter af høj kvalitet til en overkommelig pris. Derfor regner vi også med en stor vækst det første og mange år frem.
Oh! by Kopenhagen Fur’s™ kollektion præsenteres i disse dage på pels- og lædermessen MiFur i Milano. Oh! by Kopenhagen Fur™ vil efter planen være at finde i butikker i Europa og Nordamerika i løbet af tredje kvartal 2012.