Dansk børnebrand nomineret til amerikansk forbrugerpris
Det bæredygtige børnebrand New Generals er finalist i den amerikanske Cribsie Award - og du kan påvirke udfaldetDet danske børnebrand New Generals, der bekender sig til termen ethicool på grund af brandets bæredygtige fokus, er nomineret til 2012-udgaven af den amerikanske Cribsie Award.
Prisuddelingen er rettet mod baby- og børnesegmentet (eller rettere deres forældre), og det er forbrugerne selv, der indstiller de nominerede. Derefter udvælger en fagjury de endelige finalister, og derefter er det igen forbrugerne, der sidder med magten. De bestemmer nemlig via en afstemning konkurrencens vindere.
New Generals er nomineret til The Up-And-Coming brand to watch-prisen for deres bæredygtige børnetøj i dæmpede farver. New Generals er i øvrigt oppe mod tre andre brands i deres kategori.
Således er Curio + kind, Nohi Kids og Pearls and Popcorn deres modstandere i denne kategori i prisuddelingen, der dækker alt fra bedste solcreme over bedste tørrestativ (der også er pænt) til mode og sko – alt sammen til børn.
Afstemningen løber frem til d. 16. marts, og der kan stemmes lige her.
Billeder: New Generals