Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Saint Tropez: Bread & Butter er perfekt til netværk

I Danmark lukker man ordrer på messerne. I Tyskland lukker man aftaler.
I Danmark lukker man ordrer på messerne. I Tyskland lukker man aftaler.

I Danmark lukker man ordrer på messerne. I Tyskland lukker man aftaler.

”Vi tager ikke ordrer på messen, men vi mærker en tydelig sammenhæng mellem interessen på messen og vores efterfølgende salg i showroomet,” siger Hege Borgersen Almlid, der er international sales manager for danske Saint Tropez.

”Vi måler selvfølgelig hele tiden, om det kan betale sig at være tilstede her, men det kan det, vi kan se, vi tjener penge på at være her. Også selvom det direkte salg ikke foregår på selve messen.”

Hvor Saint Tropez typisk har 4-5 af brandets årlige 10 kollektioner med på CIFF i København, så der kan foregå færdigt salg direkte fra messestanden, bruges Bread & Butter i højere grad til at pleje eksisterende kontakter – og skabe nye, selvfølgelig:

”Hernede er det i højere grad netværk, det handler om. Her er der ikke nogen, der løfter et øjenbryn over, at man kommer forbi og blot lægger et visitkort. Det fører ofte til aftaler, og vi har allerede booket en del aftaler i vores showroom,” siger salgsmanageren og forklarer videre, hvorfor hun hellere vil klare selve salget efter messen:

LÆS OGSÅ: Bread & Butter: Minimum lander fed sponsordeal

”Vi laver bedre ordrer i vores showroom. Der er mere ro, og det betyder både, at vi får større omsætning, men også at kunderne kommer hjem med de helt rigtige varer, fordi der er bedre tid og ro til at finde ud af, hvad kunden vil have.”

Foruden nye aftaler, er Bread & Butter også et sted, Saint Tropez’ key accounts bliver styrket.

”Vi har haft kraftig vækst på det tyske marked de seneste par sæsoner. Vi får en del nye kunder, både små men også key accounts, så vi bruger messen til netværk, det kan nemlig også batte rigtig meget,” understreger manageren.

Beder man Hege Borgersen Almlid forklare forskellen mellem København og Berlin, falder sammenligningen ud til tyskernes fordel:

”Det er Bread & Butter, der giver os aller-, allermest. Vi kunne åbne tre nye markeder efter seneste messe i Berlin, og vi går altså først ind på et marked, når vi forventer at kunne tage en betydelig markedsandel.”

På denne sommermesse regnede Saint Tropez med at føje ca. 30 nye til de i alt 700-800 internationale kunder, og det tegner over al forventning, slutter manageren:

”Vi er allerede i dag – på dag to – over de 30, så det er positivt.”