Netkunderne hos My-Wardrobe er ældre end forventet
My-Wardrobe.com's brugerundersøgelse har givet anledning til en relancering af sitet.
Den britiske netbutik My-wardrobe.com har gennemgået en forvandling, og relanceres nu i en ny version, hvor fokus er lagt på et stærkere og mere købedygtigt segment. Det skriver Financial Times.
Sarah Curran, der grundlagde hjemmesiden for fem år siden fortæller at siden bliver opgraderet med en række nye designerbrands, og kan således byde på tøj fra blandt andet Phillip Lim, Preen og Missonis billigere underlinjer. Det er dels en investering på 9 millioner dollar fra Balderton Capital, dels tilkomsten af kreativ direktør Fiona McIntosh, der tidligere har været redaktør på Grazia, der har fået relanceringen på plads.
Sarah Curran forklarede at årsagen til åbningen af både ny designer lounge, skobutik og taskeforretning på My-Wardrobe, skal findes i den brugerundersøgelse hjemmesiden har lavet. Her fandt man nemlig, at kunderne var både ældre og mere velhavende end man havde gået ud fra.
”Hvad der kom tilbage var, at kunderne var i alderen 27-47 år, havde en højere indkomst end vi troede; var mere professionelle end vi troede og højere forventninger til brands de vil se end vi troede,” fortæller hun, og forventer ikke at de dyrere ting vil blive et problem.
”Til at starte med troede vi, at vi skulle genoverveje vores priser og sætte dem ned, men faktisk er det der ryger hurtigst, ikke omhandlende pris, men kvalitet,” fortsætter hun.
My-Wardrobe.com havde salgsmæssigt sin bedste måned i december, og har en vækst på over 100 pct. i omsætning hver måned.